Colibri-Contender

J

jackdaniels

Hej! Har tittat på ett sto e. Colibri ue. Contender och tänkte kolla om någon vet mer om dessa hingstar? Och hur deras avkommor är.

tacksam för svar:)
 
Sv: Colibri-Contender

Hej jag antar att du menar e Colibri ee. Contender?
Colibri är efter Contender så om Contender dessutom är morfar till hästen så blir det nog lite väl mycket inavel.

Jag har haft ett sto e. Colibri, en stor häst på 178cm, tyvärr väldigt lång rygg och en tendens till att bli framtung. Platt kors och stela bakbensrörelser, hoppade helt fantastiskt men ganska tråkiga gångarter. Bra huvud, lugn och trygg. Tyvärr upptäcktes det att hon hade lösa benbitar både här och där samt hovbensförbråskning, så hon bedömdes som att hon inte skulle hålla för ridning.
 
Sv: Colibri-Contender

Några bilder på henne:

298409_10150320643618173_725358172_8213358_220423297_n.jpg


298409_10150320643633173_725358172_8213361_488073956_n.jpg
 
Sv: Colibri-Contender

hej! jo så va det nog. kommer ej ihåg exakt vad säljaren sa..

du.. din häst hette möjligtvis inte cielava?
 
Sv: Colibri-Contender

Mitt svar togs visst bort, måste ha skrivt något som jag inte fick. Men jag PM:ar dig
 
Sv: Colibri-Contender

okej.. har inte fått något pm ännu:)
 

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 592
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 826
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp