Cocker spaniel Blue roan & liver ?? Någon som kan nått om färger på hunden ?

M

Miiinii

Jag har en cocker spaniel tik som är blue roan MEN hon är oxå brun/leverfärgad både i ansiktet o på kroppen... mest ner mot magen . Jag undrar om detta är vanligt ? Kan det vara att hon har anlag för leverfärgade avkommor ? Jag kan inte så mkt om färger inom avel osv ! Men hade varit kul att få veta lite mer ! Har haft en cocker spaniel innan som va blue roan men han hade inget brunt/leverfägat ! Så om det finns nån där ute som vet nått.. let me know :laugh::bump:

Sv: Cocker spaniel Blue roan & liver ?? Någon som kan nått om färger på hunden ?

Blue roan and tan är inget ovanligt på cocker! Men jag vet dock inte hur genetiken ser ut, vad dom bär för färg osv.. :)

deirdre_9mos.jpg

Sv: Cocker spaniel Blue roan & liver ?? Någon som kan nått om färger på hunden ?

ahaa okej :) Ja, hon ser ut som en blue roan men om man kollar lite närmare på hennes huvud så ser man att hon e lever färgad, plus i pälsen på kroppen med ! oxå har hon ganska ljusa läppar o ljusare runt ögonen ! :) Jag kommer nog ta en kull på henne o vill gärna ha någon som blir liver & tan eller Liver roan ! Men hur hittar man avels hanhundar ? kan man fråga hos någon uppfödare om man kan få använda ders hanhund ? Hur mkt brukar det kosta ?

Liknande trådar

Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 258
Senast: Ämelie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka