Petitesser!Blev sugen på en klunk Cocillana-etyfin, tyvärr har min flaska utgångsdatum 09 2013.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Petitesser!Blev sugen på en klunk Cocillana-etyfin, tyvärr har min flaska utgångsdatum 09 2013.![]()
Jag tål inte skiten så jag blir illamående och spyr av allt som har morfinbas.
Första gången jag testa eländet så hade jag lunginflammation, jag spydde så jag trodde tarmarna skulle följa med upp om jag tog lite vid sänggående. Jag började inte bli människa igen förrän vid 15-tiden dagen efter, sen tog jag enligt ordination en ny slurk när jag skulle sova och spydde så jag trodde jag skulle dö ... så höll det på några dagar tills jag slutade med det på eget initiativ och mådde kalas och kunde jobba som vanligt igen!
Ursäkta men jag blir lite full i skratt. Oavsett om du har alkoholister i släkten eller inte så tror du väl inte att du blir alkoholist för att du tar en klunk hostmedicin?Oj, det är inget för mig.
Fast svenska uttalsregler gäller väl bara svenska ord? Cocillana - eller vad den heter - låter ju som latin.Nänä
AOUÅ är hårda vokaler och C uttalas som K. Calle.
EIYÄÖ är mjuka och C uttalas mjukt. Som Cement, Cirka.
/språkpolisen
Ursäkta men jag blir lite full i skratt. Oavsett om du har alkoholister i släkten eller inte så tror du väl inte att du blir alkoholist för att du tar en klunk hostmedicin?
Är det morfin i den är det väl snarare det man kan fundera över, om man tar den långvarigt.
Ursäkta men jag blir lite full i skratt. Oavsett om du har alkoholister i släkten eller inte så tror du väl inte att du blir alkoholist för att du tar en klunk hostmedicin?
Är det morfin i den är det väl snarare det man kan fundera över, om man tar den långvarigt.
Redan 2008 hade familjeliv en poll om hur det skulle uttalas:
Omröstning
1.Kåssilana2.Kåckilana3.Kossilana4.Kockilana5.Såssilana6.Sockilana7.Annat...hur?
Buke är efter![]()
Själv minns jag att jag låg och klamrade fast mig i sängen när den körde rodeo med mig när jag skulle sova, antagligen därför jag spydde så förb*annat!Jag blir inte illamående utan totalt stenad!Enda gången jag tagit det kom min dåvarande pojkvän över för han tyckte jag lät så konstig i telefon. Jag låg utslagen på sängen och deklarerade när han kom att jag höll på att koncentrera mig på att andas (sagt med en glad och lite frånvarande ton).
Jo, vi är jättekonsekventa (sånsekventa). Vi använder det roligaste uttalet. Varje gång.![]()
Jag uttalade mig om CocaColaFast svenska uttalsregler gäller väl bara svenska ord? Cocillana - eller vad den heter - låter ju som latin.
Det ska man inte ge sig fan på. Receptet är hemligt.Jag uttalade mig om CocaCola
Det är inte det minsta latinskt. Vad jag vet.
![]()
NIPAXON![]()
Nipakschon?
(Innehåller Noskapin som är ett opiumderivat, som inte funkar för mig, får se om morfin funkar bättre).
Nobligan = Tramadol = syntetiskt morfin. Finns flera med samma innehål.Själv minns jag att jag låg och klamrade fast mig i sängen när den körde rodeo med mig när jag skulle sova, antagligen därför jag spydde så förb*annat!
Fick Nobligan utskrivet efter en olycka för många år sedan, en tablett och jag står dubbelvikt över toalettstolen efteråt och då har jag väldigt svårt att kräkas öht, brukar spotta blod varje gång då halsen går sönder på mig!![]()
Och? Tror du inte att jag vet det?Petitesser!
Nobligan = Tramadol = syntetiskt morfin. Finns flera med samma innehål.
http://www.fass.se/LIF/substance?userType=0&substanceId=IDE4POETUAGYRVERT1
Har fått Cocillana-Etyfin utskrivet p.g.a. rethosta på natten (i natt sov jag väl max två timmar).
Det står ingenstans i bipacksedeln om när man ska ta Cocillanan, dvs före eller efter eller i samband med maten.
Varken läkaren eller apotekspersonalen sade någonting om det, bara att man kan bli trött, att det är hostdämpande och de rekommenderade att ta 5 ml dagtid och 10 ml vid läggdags.
Så är det någon som vet?