CNCP* och CCIP*

Sv: CNCP* och CCIP*

Ja..den ena är nationell och den andra internationell dvs längre bana och snäppet svårare terräng i cci

Ja och i CNC/CIC rider man i ordning dressyr, hoppning och terräng. I CCI rider man terrängen för hoppningen.

Just det...och för häst iallafall för längesedan så äe hoppningen lägre i en cci än en cic..

Ska inte CCI/CCN klasserna även ha en längre tuffare terräng som förberedelse för nästa svårighetsgrad?

I:et står för internationell klass och N:et för nationell.
CNC/CIC klasser är så att säga den "vanliga" för nivån. CCN/CCI klasser ska vara snäppet svårare, lite längre tuffare terräng. Så kallad "lång tävling".
Som Murray säger går grenarna oftast i olika ordning, i de långa klasserna är hoppningen sist. Men jag tror att de korta klasserna kan ridas både som endagars med terrängen sist och som tredagars med hoppningen sist?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Tävling Jag har en D ponny och skulle så gärna vilja komma med i Jönköping Horse show LB, om man vinner ett kval till Jönköping, är man då...
Svar
4
· Visningar
693
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Ajda
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama