Clifden Show (connemarautställning, Irland)

Sv: Clifden Show (connemarautställning, Irland)

jag kanske är både blind och dum men jag hittar inte resultat mer än från 2004.

Jag vill nog ner på 80-talet... i och för sig hittade jag en sån sida för länge sen men jag fattade inte riktigt... ska försöka hitta den igen

Jättebra sida!!
Min hästs mamma vann sina klasser 1985 och 1988. Självklart finns det inga bilder därifrån dock. Men men!

:bump:

MEN

Vad betyder "Confined Champion" och "Supreme Champion"??
Är det motsattsen till BIS eller BIM eller nåt??

Seabaz skrev:
Vad betyder "Confined Champion" och "Supreme Champion"??
Supreme Champion ar dn hasten/ponnyn som vann hela utstallningen. De som vinner sin klass gar vidare till championatet och den som vinner championatet blir supreme champion.

Confined champion vet jag inte vad det betyder, da 2:an brukar kallas for reserved champion.

Confined champion kan endast en häst som är uppfödd/ägd i området Connemara bli. Det är således ett pris instiftat för att gynna de lokala uppfödarna. Till Supreme Champion (som mkt riktigt kan översättas med BIS = Best in show) kan även en ponny från övriga irland väljas.

Finns det någon länk med resultat från ÄNNU LÄNGRE sedan, snarare tillbaka på 1960-1970 talet då Lambay Inver och Finney Master var intressanta! :bump:

Vad jag vet finns ingen sådan hemsida. Däremot finns det uppgifter om Clifden-show vinnare i Elizabeth Petch bok "Connemara Pony Breeders' Society 1923-1998" som gavs ut jubileumsåret -98. Några uppgifter om Lambay Inver och Finney Master finns dock ej, tror ej att ngn av dem visats på Clifden Show.

Jag vet att Finney Master var utställd på Clifden, vet ej hur det gick iofs. Inver var ju bara 3 när han åkte ifrån Irland till Oxenstierna i Norrtälje så han hann nog inte vara med + att han inte utmärkte sig speciellt. Jaja, får leta vidare!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
Övr. Hund Som vanligt var det för några dagar sen dags för den årliga National Dog Show i USA (som vi i Sverige såklart var geoblockade från att...
2
Svar
35
· Visningar
2 311
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 559
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
1 001
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka