clerasil mjällschampo - Nån som provat?

Beppo

Trådstartare
Fick tips av min tränare att tvätta ställen som är utsatta av Mugg eller rasp med clerasil mjällschampo. är det någon av er som provat det? Min häst har ett vitt bakben som han får lätt mugg på...inget annat verkar hjälpa. tror ni att mjällschampo kan hjälpa?

Prova Hibiscrub istället, en bakteriedödande tvål. Fråga efter den på Apoteket, brukar finnas bakom disk. Du kan även komplettera med Hibitane, som i princip är Hibiscrub i form av salva. Finns också på Apoteket.

Minns inte på rak arm...Krämen kan ha kostat runt hundralappen, tvålen typ 70-80?
Hibiscrub är en antiseptisk tvål med klorhexidin. Hibitane är egentligen en vaginalkräm (så de kan se förbryllade ut på Apoteket) som också innehåller klorhexidin. Jag är överdrivet förjust i krämen!

Hibitane finns till tänder också, om man tex har opererats i munnen och inte kan borsta tänderna. *Ser framför mig om man har två tuber* Blanda inte ihop vilken som är till vilken ände... :rofl:
Allvarligt talat: hexocil shampo finns ju i hästbutiker och är bakteriedödande. Det borde väl funka?

har testat hexocil men jag tycker itne att det fungerar. kanske skulle prova krämen ni pratar om. Testar nu clerasil mjällschampo så v i får se om det fungerar...jag testar allt!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
939
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: Ponylove
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur