Clearround dressyr

Sv: Clearround dressyr

Många LC-program rids som clear round på så sätt att över 58% ger rosett och över 64% ger rosett och plakett. Det är alltså ingen inbördes tävling mellan de starande. Kolla i klubbarnas proppar så brukar det stå där.

Iaf på klubbnivå. Det är upp till klubben att sätta reglerna. En variant är att man får rosett om man rider över 60%.

Jag har aldrig sett CR-dressyr på lokal nivå.

här i skåne är det rätt "vanligt" att LC-klassen går i CR. Jag tycker det är rätt trevligt o ett bra initiativ, varför tävla mot någon annan än sig själv i en LC? + alla som förtjänar det får något med sig hem för o bevisa sin framgång (dvs rosett el plakett)

här finns det flera stall som annardnor dressyr CR eller det är ju mer PAR. Man väljer själv program o har man över en viss procent får man köpa sig en rosett.

Hos min ridklubb annordnar vi ofta CR i både hoppning och dressyr. Vi tar dit en dressyrdomare som skriver ett vanligt tävlingsprotokoll, får du över 55% får du köpa en rosett. Är väl något liknande hos andra ridklubbar antar jag :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I en kraftsamling och långsiktig satsning på svensk dressyr presenterar Svenska Ridsportförbundet ett nytt upplägg för...
Svar
0
· Visningar
61
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter "Det ska bli jättespännande. Jag ser fram emot samarbetet och utvecklingsarbete med ryttare och hästar. Dressyr är en otroligt vacker...
Svar
0
· Visningar
46
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart med arrangör och datum av Folksam ponny-SM i dressyr 2025.
Svar
0
· Visningar
84
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka