Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Clear round är ju en slags "nivå" i hoppningen. Det gäller att komma över alla hindrerna utan att hästen tvekar eller river. och det går ej på tid.
Tror ganska säkert att det är så...hoppas jag kunnat hjälpa lite i alla fa ll
Bättre att säga att man ska gå felfritt (= inga vägrinar volter, felridningar eller rivningar) imon maxtiden, men man tävlar inte på tid. Alltså så får alla som har 0 fel en rosett eller nåt annats i vissa fall.
Att säga tveka blir lite konstigt. En häst kan ju tveka på ett hinder för att sedan hoppa det. Och tiden spelar ju roll till en viss del.
clear round är en bedömning som innebär att om du är felfri (inga vägringar, inga rivningar, inga tidsfel) så får du en rosett. Om du inte är felfri så får du, om du vill, för en 'omstartsavgift' hoppa banan en gång till, en 'omstart'.
Är du felfri första gången så får du inte göra någon omstart.
Enligt TR ska du bara ha rosett om du är felfri i första försöket, men många klubbar delar ut rosett även för felfritt i omstarten.
Bukefalosnyheter Jag har gjort två små ändringar i menyerna. Tror inte de skall påverka så många särskilt mycket.
Om ni ens märker vad som skett? :)...
Hundavel & Ras Samma här. Min äldsta dam nu snarkar oftare när hon sover jämfört med när hon var ung. Med tanke på att hon är en normalbyggd vinthund...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.