clear round stilbedömning?

buu17

Trådstartare
jag ska hoppa en klubbtävling där det är clear round med stilbedömning, men jag vet inte riktigt vad det innebär.. kan någon vara snäll och berätta? :) går det på tid? ska man rida bra vägar och mitt över hindret? är det omhoppning?
 
Sv: clear round stilbedömning?

Hej!
Clear Round innebär att du får rida ett varv runt banan, är du felfri får du en rosett. Om du skulle riva något hinder eller få en vägran/hästen springer förbi ett hinder, brukar man få chans att försöka en gång till att ta sig runt banan.

Stilbedömning innebär att du får poäng på HUR du rider. Din sits och inverkan över och mellan hinder. Vägar mellan hinder, tempo, rytm och balans.

Det är ingen omhoppning och det går inte på tid. (Mer än att du inte får överskrida maxtiden, som står på banskissen.)
 

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 232
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: Freazer
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
333
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 933
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp