Clear Round dressyrtävling??

Deimion

Trådstartare
Hej! Jag har sett att det är vissa Pay and Ride tävlingar som har Clear Round. Hur måpnga procent ska man överstiga för att bli "godkänd", felfri??

Sv: Clear Round dressyrtävling??

Tror det är olika men här har vi 50% upp till LA och till LA måste man ha 55%

På lokala tävlingar här där klubbar väljer att ha någon klass som "Clear round" brukar 58% gälla för att få rosett och räknas som en clear round-ritt. Vissa klubbar har även ännu en gräns, då ofta att vid 64% får man rosett + plakett (eller annat litet pris).

Idag red jag en lokal LB:0 som Clear round och då var det också 58% som gällde.

Det kan variera, runt Göteborg har jag sett antingen 55% eller 60% för clear round i dressyr.

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 910
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025