Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

Sv: Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

Sen några år tillbaka är EKO/CityGross återförsäljare åt Willab/Hansbo och Jacson.... till nästan ordinariepriset tyvärr :devil:

Tidiagre såldes både Chetak och Shires av EKO till MYCKET BRA priser... :crazy:

Chetak går väl inte att räknas som ett bra märke?

Sv: Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

*kl*

Måste bara berätta att sist jag var på EKO i Malmö hade de Kiefferträns och kieffer dressyrgjordar för 249:-!!! Dessvärre var det modeller som inte passar på mina hästar, men var nästan sugen på att handla ändå bara för att det var så billigt...

Jag handlade Kieffer tränset för 249 kr... SUPERSNYGGT!!!!
Månadens kap - lätt!!!

okej...hade för mej att jag sett några hösten som gick. Stalltäckena sålde de ut för 349:- men jag köpte Event stalltäcke istället för shires..

Var in till falun på citygross här för nån vecka sen,och jag hittade på en hästavdelning,bara skitsaker tänkte jag,men vart mäkta förvånad när jag gick dit och såg att dom hade RIKTIGA grejer,tex. Hdr träns,euqipage,hansbo,globus,m.m. Alltså inget som typ på rusta eller öb..

Riktigt fina lädersadelgjordar,täcken,transportskydd,graninge ridstövlar,hjälmar...Listan kan göras lång..

Frågan är om nån vet om det kommer finnas där som deras sortiment,eller var det bara en tillfällighet?
Hej bor uppe i Leksand och tänkte höra om det var värt att ta en tur neråt för att handla lite. Har de mkt saker?

NÄR var detta!?!?!

Typ en månad sen jag var där. De hade ett pullarträns med mässingspännen samt ett dressyrträns där nosgrimman var fodrad med guld och e guldstrimma i pannbandet. Har haft det tränset på en lånehäst och lädret är kanon!

Citygross i hyllinge har länge haft sådant. De säljer även shires täcken men jag har aldrig vågat prova köpa ett sånt täcke. De har också stallutrustning och foder.

Min mamma har inga problem med att hitta mej varifall när vi handlar där :D

Shirestäckenena är superbra på min häst iallafall...de enda märke jag använder till han. hålelr bra å bra passform..biligga med..prova.
Baldintata

Gamla Willys och Rusta, Malmgatan tror jag det heter. Jysk ligger där oxå :)

Vi ska få citygross här i norrköping, öppnar på onsdag.
Och dom har skrivit i tidningen att dom skulle ha en hästavdelning
Andreas Ericson, butikschef i Norrköping:
http://www.fri-kopenskap.se/zino.aspx?articleID=25390

"En speciell sak är att vi har en fullsorterad hästbutik, på 300 kvadratmeter, inuti stormarknaden och den ses som en del av det övriga sortimentet. Det är ett stort hästintresse här nere och Malin Bayard finns ju här på orten. Det sortimentet är inte så utbyggt i butikerna i Norrköping så vi tyckte att det var bra att satsa på det."

Gissa om det är nån som skall dit efter jobbet? :bump: Jagjagjag!

tack asterix!
Dit ska jag åka bums. :)

Hej bor uppe i Leksand och tänkte höra om det var värt att ta en tur neråt för att handla lite. Har de mkt saker?

Ja, det tycker jag! Ta en heldag och kläm in några hästaffärer, det finns en del härikring. Du kan ju tex fortsätta till Blge och ta Aubiose också.

Jag var där för 2 månader sedan, då hade dom det snygga helt svarta "Silverline" tränset (utan fodret i guld).... Billigt - 249 kr!!! :-)
Jag & min häst bor i pricip i det tränset!! Hihi....

Dom Chetak-tränsen i new marketfärgen jag köpt där är alla i superbra läder, både det ekologiska och det vanliga...

Men av vad jag hört så har kvaliten sjunkigt rätt drastigt sen dom blev uppköpta :cry: :mad:

Ja, det tycker jag! Ta en heldag och kläm in några hästaffärer, det finns en del härikring. Du kan ju tex fortsätta till Blge och ta Aubiose också.
Det var det vi tänkte göra. Har du tips på flera än Aubiose (självklart stop på vägen) och Dala Western Center.

Det var det vi tänkte göra. Har du tips på flera än Aubiose (självklart stop på vägen) och Dala Western Center.

Du har Dalviks Kvarn (rätt ok sortiment, men litet) i Falun också och jag tror Odal har kvar sin butik i Borlänge. Sen finns det en hästaffär vid tågstationen i Falun, Hästbutiken, men jag minns inte deras öppettider, de har bara öppet tre dagar i veckan.

Eko i Halmstad blev Citygross, då tog dom bort alla hästgrejer, bara foder kvar! :devil: :mad:

Det är verkligen skräp dåligt att dom tog bort det :mad:
Jag tyckte också om Eko..

Fast det är ju inte så långt till Ullared som tur är :angel:

Och förresten så finns det väl väldigt mycket bra saker på Eriks också (har jag hört iaf) inte bara på Hööks och Hästshopen. Sen finns väl den i Gullbrandstorp också, men den kanske inte är något att ha?

Dom Chetak-tränsen i new marketfärgen jag köpt där är alla i superbra läder, både det ekologiska och det vanliga...

Men av vad jag hört så har kvaliten sjunkigt rätt drastigt sen dom blev uppköpta :cry: :mad:

Har precis köpt ett NewMarket-färgat Chetak-träns i ekologiskt garvat läder. Haft ett svart tidigare som jag var supernöjd med. Beställde först ett NewMarket i vanlig garvning men infärgningen/målningen... var så dålig (tränset sög inte åt sig oljan alls) att jag lämnade tillbaka det och beställde det här andra.
Är nöjd med läder och träns men när jagf smörjde det så bytte det färg.... Så nu är det mörkbrunt med foder i New-Market...
Funkar bra för mig men nån annan kanske inte hade blivit så glad för färgbytet :smirk:

Dom ljusatränsen m.m. kräver en mycket försiktig rengöring om man vill behålla färgen...

Jag använder själv numera vanlig rapsolja, använde tidigare vanlig kronolja, och då bara några enstaka droppar till hela tränset.
Jag doppade fingrarna i oljan och oljade in grejorna med hjälp av fingrarna för att sen omedelbart torka av överskottet...

Det fungerar för mej i alla fall att göra på detta vis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka