Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

Sv: Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

*kl*

Vet någon om de har hästgrejer på Citygross i Mantorp nu också? Eller är det för nära till Travshopen kanske

Nu var det visserligen ett tag sedan jag var där men jag har inte hört något om att dom har hästgrejer. Fast dom har ju byggt ut ganska mycket så det kanske kommer? *hoppas* :)

Sv: Citygross säljer BRA hästutrustningen tillfällighet,eller här för att stanna?

Generell fråga.
Är det någon som vet om de säljer hästsaker på Citygross i Malmö? Vi har ju fortfarande kvar Eko som säljer.:confused:

Nej, citygross i malmö säljer inte hästsaker tyvärr =( Men som sagt eko gör och det ska fortsätta så vad jag förståt.

Men citygross i Bjuv (typ vid helsingbor tror jag) säljer hästsaker. Dom ha bra saker och en rätt sort klädavdelning med bara mountin horse.

Jag brukar handla en del hästgrejer på citygross i växjö. blir väl mest "förbrukningsgrejer" som grimskaft, grimmor, fodertillskott o lite sånt. Citygross har funnits i ungefär 2 år där, tidigare va det som sagt Eko. Sen byggde dom till och säljer även livsmedel (så när man är där o handlar mat är det väääldigt lätt att gå in på hästavdelningen oxå!)
Jag tycker de har ungefär samma grejer som de hade tidigare där när det va Eko och Eko i Fjälkinge har ungefär samma sortiment som Växjö, dvs mestadels Hansbo/Willabs grejer och en del Jacson. Brukar inte kolla så mkt på kläderna, men det är nog främst Mountain Horse o även Jacson de har. Tycker de har bra priser, billigare än de "renodlade" hästaffärerna i stan, fast Börjes är nog billigare...
De brukar ha lite roliga grimmor o i fina färger, likaså har jag köpt några svett/fleecetäcken som oxå har varit snygga, men som man använder mest till vardags.
Jag tror där hänger några sadlar, men det är nog inte av nån större kvalitet. En del stallgrejer finns oxå, samt foder från Hippo. Tror dock inte att foderförsäljningen kan gå så bra, tycker man ser aldrig nån som köper foder?! Sen finns ju Börjes på farligt nära avstånd med samma + större fodersortiment.

Du menar inte att en av mina favvos ställen att handla hästgrejor hos inte längre har det ???

Utan Hööks är det enda stället :crazy:

Förutom Hästshopen inne i Halmstad alltså...

Någon som varit på EKO i jönköping på sistonde och vet om DOM har kvar sitt hästsortiment ???

jag bor i jönköping, & ja var där idag, dom har kvar det :) :) :)

:bump:

Ok, tydligen ska det även finnas en ny öppnad hästaffär i Helsingborgsområdet med inriktning på Islandshästar. Nån som vet vad den heter?
Då lär det bli två flugor i en smäll när man kommer dit!! Hehe, som vanligt lär man göra av med alldeles för mycket pengar..:)

Måste dock göra ett tillägg att Eko i Malmö även säjer HdR sadlar. Jämförde dem med andra "lokala" hästaffärer och de var ca 3000kr billigare än de andra...:eek: :eek: :eek: Snacka om att jag blev lurad när jag köpte sadel första gången...:mad: Hihi!

Citygross i hyllinge har länge haft sådant. De säljer även shires täcken men jag har aldrig vågat prova köpa ett sånt täcke. De har också stallutrustning och foder.

Min mamma har inga problem med att hitta mej varifall när vi handlar där :D

Jag var in på Eko i Länna i fredags och de hade mest Jacson grejer och det var vanliga priser på det. Blev faktiskt lite besviken.:(

vet ngn om CityGross i sundsvall har hästgrejjor? :bump:

Citygross i hyllinge har länge haft sådant. De säljer även shires täcken men jag har aldrig vågat prova köpa ett sånt täcke. De har också stallutrustning och foder.

Min mamma har inga problem med att hitta mej varifall när vi handlar där :D

Nej tyvärr säljer de inte Shires täcken längre. :(
Jag har länge köpt ganska billiga Shiretäcken där men när jag skulle handla ett nytt förra hösten så sa de att de inte alls säljer dem längre.

kl:
Måste även tipsa er i sthlmsområdet att i Stinsen centrum finns en nyöppnad jättestor mataffär som heter Vinn. Dom har ungefär samma prylar som på citygross. allt ifrån foder till sadlar av bra märken.:banana:

Hästshoppen är jättebra på kvalitetsgrejor :d

Men till vardagliga "förbrukningsartiklar" typ schabrak, lindor, grimmor m.m. tycker jag att EKO har varit bäst, tätt följd av Hööks...

*kl*
Imorgon tror jag det är så öppnar CityGross här i NKPG och jag vet en som ska dit iallafall :angel:

Sen några år tillbaka är EKO/CityGross återförsäljare åt Willab/Hansbo och Jacson.... till nästan ordinariepriset tyvärr :devil:

Tidiagre såldes både Chetak och Shires av EKO till MYCKET BRA priser... :crazy:

Där jobbar jag :) Sakerna hör till "ordinarie" sortiment, det är alltså inte tillfälligt. :)

nån som vet om de säljer hästsaker på citygross i mantorp?:)

nej inte i mantorp tyvärr

Eko i Halmstad blev Citygross, då tog dom bort alla hästgrejer, bara foder kvar! :devil: :mad:

det var därför jag inte hittade några hästsaker sist jag var på eko i halmstad. Jag blev rätt besviken :mad:

Va fasiken! Säg inte sådär nu MÅSTE jag ju åka dit! :mad: ;)

Här i Växjö så har dom plockat in rätt bra märken beroende på att det faktiskt ska sälja också. Men här konkurrerar dom lätt med tingsryd i vissa saker.

Två år som CityGross tror jag och tre eller fyra sen Eko öppnade.

Tycker de är riktigt bra och det är nog ingen tillfällighet!! De har satsat på en riktig ridsportavdelning helt enkelt!! Det som vart lite olyckligt är väl att hon som är ansvarig och den enda kunniga har varit mammaledig nu ett år. Men hon är tillbaka nu när som helst tror jag. Så prismärkning, ordning och kunnighet har ju saknats ett tag.

Men sortiment och kvalitet är absolut inget fel!! Dessutom är de jätteschyssta när man vill byta!!:bow: Köpte stallindor i somras och öppnade inte paketen förrän nån månad efter sista bytesdagen och upptäckte att en av lindorna i ena paketet var fel storlek. Den var både längre och bredare. Det var lite krångel i infon, men jag lyckades förklara att det inte var samma storlek (hon hade ingen aning om vad det var jag ville byta för nåt...;) ). Men när de väl hade fattat vad det var för fel och att det skulle vara likadana "rullar" i paketet fick jag en ny förpackning!!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka