Cirkusövningar - trickträning

alazzi

Trådstartare
Eftersom jag har en häst som gillar att fibbla med munnen och redan nu "apporterar" koner i ridhuset så har jag funderat på att börja träna cirkusövningar med honom. Finns det någon här som har tricktränat sin häst? Finns det bra tips att läsa någonstans på nätet? Litteratur?

Sv: Cirkusövningar - trickträning

du kan alltid gå in och läsa på www.horse-vision.se
eller www.trick-training.nu
där står det både om övningarna som hon lär ut, vilka som lär ut enligt det sättet och så kan du ringa o beställa kurs el lektioner;)
Lycka till med tränandet;)

Tack för tipsen! Tränar du själv något? Berätta gärna!

hehe, jo ja o pållarna försöker träna..;) men det blir inteså mycket nu, e inte hemma utom typ varannan helg... men men
har praktiserat hos Rebecca och Christofer ( deras sida ja skrev...)
men ja kan inte så mycket så :p men men hoppas lära mig mer till sommaren ;) :banana:

Vilken övning tycker du att man kan börja med?
Och hur börjar man?

På Rebecca och Chistoffers sida plus tricktrainingsidan står det hur man börjat - steg för steg. Man börjar med Yoga (ta godis bellan bakbenen) Det gör du genom att ställa dig vid ena bakbenet, sträck in handen mellan benet (bakifrån) och visa hästen en godbit som du har i handen, är det helt ointresserad så kan man knacka lite lätt på magen så brukar den börja huvudet innåt. Sträck handen ganska lång fram första gångerna för att mjuka upp sidorna. Hoppas du fattar lite, annars så läs på hemsidorna ovan.

jag tycker som Rebeccah att du kan börja med Yogan... sen kan du prova buga och bergsgeten oxå...
dom står juh i en viss ordning på hemsidan, den kan vara bra att följa på ett ungefär iallafall.. då dom dominanta övningarna kommer ganska långt ner, vilket är bra för då har ni (du och pållen) antagligen ett (ännu) större förtoende för varandra.:)det kan vara svårt att veta hur mycet du ska kräva av pållen i början.. så ja skulle nog tipsa dej om att ta kontakt med henne om du bor i närheteen.. eller kanske va med på en helgkurs sen... det blir mycket lättare då..och man slipper troligen en tiggande pålle..:Dtänk på att at det lungt o inte försöka "dra" pållen in i rörelsen;)
mne man kan juh alltid träna själv oxå! ;)
lycka till

Jag bor i Tyskland så jag bor aningen långt bort. Men jag tackar för tipsen och kommer att börja med yoga tipset:)

Tråkigt att det inte står instruktioner på hemsidan hur man tränar upp hästen, vill inte gärna lägga ut 200 kronor på att veta hur jag ska få min häst att t.ex. ligga. Någon som vet någon hemsida med instruktioner, gratis?

aha..:o sicken osis..;) *tipsar* när du börjar träna yogan tänk påatt det är viktigt att de fattar att det är bakbenet de ska lyfta..så man inte börjar med att bara locka bak huvudet... tänk oxå på att ha något komoando för det.. ex knackning..;) LYcka till!!

Typen--> tror det beror mycket på att hon inte vill att det ska bli fel för dom som tränar... varför inte lägga ut pengar på det? det är juh träning som allt annat...varför betala för att få sin häst att galoppera på en volt??? :p

Ja du har rätt, men jag vill bara ha det som lite skoj, liksom träna ute i hagen på sommrarna eller vad som helst, för skojs skull, och för tillfället har jag knappast råd att lägga ut 200, har däremot hittat en engelsk hemsida som beskriver några lätta tips. men jag letar vidare och sparar ihop pengar ;)

ja ;)
lycka till:) hoppas det går bra

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
372
Senast: Sryoqwe
·
Hemmet Jag planerar att flytta till Stockholm eller någonstans i närheten, tidigast den 1/12, och alternativet att hyra en omöblerad lägenhet...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Amha
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 829
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar