Cirkushästar

goamarie

Trådstartare
Jag måste säga det att jag är imponerad!!
Nu i måndags och i tisdags så kom cirkus maximum till växjö. Jag bor ju ganska nära den platsen som cirkusarna alltid håller till på. Och aldrig tidigare har jag sett att de släpper ut hästarna!! Skötarna satte upp 2 st runda hagar, visserligen inte superstora, på gräsområdet när cirkusen hade anlänt.
Visserligen inte världens största men det var tillräkligt för att lamadjuren, hästarna, zebrorna och vad det nu var mer för djur skulle kunna stäcka ut efter transporten hit till stan.

Måste ju säga att där fick cirkus maximum ett stort plus!! får väl se hur resterande cirkusar gör i sommar.... får se om stora cirkus scott kan bräda dem!!

Så gör de alla som kommer till vår lilla håla,de stängslar in och låtter de få gå och käka på gräset.Det är ju dessutom lite mer ekonomi för de,de sparar ju höpengar då.. ;)

menjag har bott på detta ställe i 2 år snart och ingen har stängslat in djuren innan! :mad:
Men jag blev så glad när jag såg detta! :D

ett annat plus är att cirkusen inte förde så mkt väsen som de annars gör.... :mad:

Kanske beror på vilka perioder då som de kommer.Till oss kommer de ju bara när det är grönt och fint.Vi har väl en 3-4 st olika cirkusar som kommer under sommaren,och alla gör likadant.En brukar dessutom komma så pass lägligt att kommunen har hunnit slagit ner det "vildvuxna" gräset,så då springer ett helt gäng omkring och krattar ihop och tar med sig stooora lass med gräs.. :D

cirkusarna kommer ju vid sommartid och då är det ju alltid grönt där. :cool:

så vi får väl se hur det blir med alla andra cirkusar

Hihi,

Så du bor vid Spetsamossen??? Jag bodde alldeles ovanför cirkustälten för några år sedan och tittade ut på djuren från mitt fönster. :) Vad gör du i Älmhult då (vi har släkthus i Stenbrohult eftersom morfar kom från Diö)???

Pappa har jobbat på Circus Maximum faktiskt (ljus) eftersom han jobbade på cirkus i sin ungdom och känner Maximums ägare (som kom med en hel rosenbuske när jag föddes :D )

Den ene Bronett har Noble Horse galan i Köpenhamn och den andre skulle fortsätta cirkusverksamhet.

nämen vad roligt att du känner till mina hemtrakter!!! oftast när man ser nån skriva här är det het andra ställen dom kommer ifrån!
Jo jag och min kille bor på Flintvägen i växjö med utsikt över minigolfbanan och cirkusplatsen.

i älmhult är jag på helgerna, hemma hos mamma å pappa och alla mina djur. egentligen är d ju inte älmhult utan lindås en mil söder om älmhult!!

Aha! Ja jag är bättre på delarna norr om Älmhult även om det blir ett och annat bakverk från Strands i Killeberg när andan faller på :D

OOOOOOOOOOOOOOh ja strands är ju bara för goda!!!! dom kan verkligen göra bröd, kakor och tårtor!!!!!!!!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Långt tillbaka i tiden, för många hundra år sedan, vandrade Tengel den onde ut i ödemarken för att sälja sin själ till satan. Han blev...
47 48 49
Svar
961
· Visningar
44 562
Senast: LindgrenV
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V