Christ comet

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lillfisen04
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 960
L

Lillfisen04

Är det några som har en Christ Comet vagn ? Vad tycker ni om dom ??

Sv: Christ comet

Jag har precis beställt en, men dock inte fått den ännu! Jag är helt övertygad om dess hållbarhet och funktion. Efter att ha använt Christ och sett och klämt på glasfibern kommer jag inte att vilja ha en plyfavagn igen!

Jag har hyrt en Carat ett par gånger och blivit mkt imponerad av vagnen, både vägegenskaper och själva hanterandet. Har ganska lång grusväg till stallet och där är vagnen ruskigt bra! Det märks öht inte att den är bakom bilen.
Det som man kanske ska tänka på är ventilationen. Där använder man ju de två öppningsbara fönstren för att justera ventilationen. Om man väljer att ha fönstren öppna i bakkant bör man tänka på att ha rollon en aningens uppvikt (hannibal på forumet har en bra bild på det) annars kan det bli en vakuumeffekt i vagnen eftersom fönstren då suger ut luften.

Jag valde Cometen framför Caraten (som ej har sadelkammare) för att jag vill slippa böket och stöket i bagageluckan på bilen samt att jag ville ha fördelarna med foderbordet. Man kan lägga höet direkt på utan att behöva ta risken med hönät samt att det blir svårare för hästen att ta sig över bommen. En nackdel är att det blir lite trängre att tränsa hästen vid urlastning på tävling.

Summa sumarum så kan jag bara säga en sak om Carat och Comet: :bow: Mkt bra vagnar för det priset!

//Alice

Vi har en Carat, lillebror utan sadelkammare. Vi är helnöjda.

Ett stort och snyggt släp med mkt bra prissättning. Bra kvalitet och lösningar på materialet. Gjuten matta. Bra med panikutlösningen som inte blir vass i utlöst läge.

Kan vara svårt att välja färg säger en del, du kan ju välja mellan 220 färger.

Det ligger som en dröm bakom bilen. Har ingen vettig förklaring att ge, men bilen drar mindre bensin med detta släp. Blev helt paff när vi tankade.

Vi älskar det.

Nu vart det inte en sån vagn ändå, utan en ny Henra istället. Vi har en sån sen förut och är nöjda med den...tack ändå för all info.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 847
Senast: Görel
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
339
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Funderar på att byta transport Stora frågan vad får man för en Värmlands vagn, Gaupen H2-1200 Enkelaxlad från 2013 Inget fel på...
Svar
5
· Visningar
401
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka