Chirlon tillbaka i sverige

shlubberdubb

Trådstartare
Jan Brink har köpt tillbaka Chirlon, enligt Ridsport.

JAAAAAAAAA!

Han berättade för mig för massa år seda hur glad han var i Sack som var Kaliber-Ceylon just för att han tyvärr hade blivit av med en Ceylon-Kaliber som gick på export. Måste ja bara ha varit Chirlon han menade.

Jag håller också med honom om att det Svenska blodet utarmas genom så mycket importerade hingstar.

Jag skulle GLADLIGEN betäcka med Chirlon. Jag har en pålle med Ceylon i tredje led (farfars far). Undras hur Chirlon skulle passa till långlinjerat fullblod.

Sv: Chirlon tillbaka i sverige

Ehhh, rätt gammal nyhet med tanke på att han kom tillbaka redan förra året och var i avel här ifjor.....

fast det är en ny nyhet då JB har köpt Chirlon nu... ;) när han kom tillbaka förra året så ägdes han ej av JB!

tycker det är jättekul att JB har köpt Chirlon och att Ceylon blodet blir säkrat på så sätt! :D :banana:

Vad roligt att han köpt hem honom till sverige igen. Jag väntar ju en Chirlon-avkomma till våren och var lite sugen på att lägga på med honom igen ifall han skulle åka ifrån sverige men nu kanske man kan vänta något år och utvärdera ungen som kommer innan man bestämmer sig.

Säkrat?

Master har varit verksam i många år- ligger dessutom högt internationellt som dressyrförärvare.

Skulle, om jag skulle betäcka igen, och om han kom till Sverige, ta honom på stört.

Har hittat lite andra gamla nyheter på ridsport också så det kan ju vara deras databas som fått hicka. Men för mig är det en nyhet.

Han kom till Sverige strax efter bruksproveta förra året och höjdes då till A. Var i avel i Tullstorps regi men det var kanske inte Jan Brink som ägde honom så nyheten är att J B köpt honom.

Ja, han har 89% dräktighet! Så än finns det bläck i pennan (som JB sa vid förra årets hingstvisning);)

Jag har också en bebbe på gång efter honom.:love:

*kl*

Tycker oxå det är roligt att han nu är KÖPT tillbaka till Sverige! JB måste som sagt gilla och tro på den hingsten inom aveln;) Jag såg honom på Hingstvisningen förra året och gillade honom skarpt:love:

Vårt avelssto har honom som morfar och min ridhäst (som INTE ska betäckas:angel:) har Kaliber som morfar så det går inte:grin: Får väl vänta ett par år tills åringen blivit tre för hon har varken Ceylon, Kaliber eller Chirlon i sig:D

**KL**
Hur skulle ni beskriva Chirlons avkommor? Jag har inte träffat en enda. Sett ett par som ser riktigt fina ut på bild, men jag har inte sett så många. Hur rör de sig? Benen? Temperamentet? Annat?
/U

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) - Jag har köpt tillbaka Chirlon eftersom jag vill säkra Ceylon-blodet i Sverige. Vi har så mycket utländskt blod i våra...
Svar
5
· Visningar
1 547
Avel Saxat från Tullstorps hemsida "Chirlon 870 (Caylon-Kaliber) är nu tillbaka på Tullstorp. Chirlon verkade i avel i Sverige i två år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 665
Senast: rebeckasff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka