Chippa eller tatuera?

normalt sett ska det bildas en kapsel av vävnad runt chippet, så ditt exempel hör nog till ovanligheterna. tror att det är betydligt vanligare att en tatuering försvinner.

försvinner en tatuering så MÄRKER man ju det ganska omgående, försvinner chipset så märker man ju inte det...det är nog lika ovanligt med bägge delarna, skulle jag tippa....

Jag tar gärna både och. En tatuering är ju enkel att se om hunden kommer bort och lätt att läsa av på tävling. Däremot kan den ju blekna med åren eller bli suddig och då har man chip som en extra säkerhet.

Händer kanske inte så ofta att chip försvinner, men det är inget man märker. En tatuering ser man ju i fall den bleknar. Men som sagt var o en gör det den tycker är bäst.

Tatuera! Jag tatuerade mina valpar pga att chippet kan vandra o tom sätta sig i hjärtat / hjärnan o förorsaka sjukdom lidande eller tom död.
Tyvärr är min hund chippad, o det har vandrat... Men jag kollar det vid varje vet kontroll.
En annan orsak till att tatuering är bättre är att om din hund blir borta så har polisen register o kan kolla vilken ägaren är, men de vill inte köpa in skanner till chippen o kan därför inte läsa av vems hunden tillhör.

Mina hundar är chippade som valpar eftersom jag inte vill att dom ska behöva uppleva smärtan som tatuering innebär och inte vill att en så ung hund ska få lugnande "i onödan". Sen har dom fått en tatuering som vuxna första gången dom ska sövas/få lugnande ändå.

Tatueringen kan bli svår att läsa om örat växer mycket. Jag har varit med om flera hundar som behövt tatueras om.

Så jag rekommenderar faktiskt både ock, det är ju inget hunden far illa av.

Exakt, så gör vi också med våra hundar. Även om man skulle ha halsband med tel.nr o.dyl. så kan ju det trilla av. Tycker det känns bra att ha både "hängslen och livrem".

Vi reser dessutom en hel del utomlands med våra hundar och skulle det strula med chip-avläsningen så har vi tatueringen istället.

ja, fy vad nervöst det är att stå i tullen och så hittar dem inte chipet! :crazy: De envisades med att ta fel avläsare när jag skulle igenom med min älsta hund :eek: Fastän jag sa att det var avläsaren som låg på hyllan, som de skulle ha :mad:

Tatuering. Om man exempelvis fångar in in bortsprungen hund så tittar alla jag känner i örat på hunden. Och tatueringen kan inte heller vandra omkring och lägga sig i ljumsken...

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag vill tatuera mig, jag ska bara få ekonomin att gå med på det också. Men hur tar man bäst hand om tatueringen sedan? Vad ska man...
Svar
3
· Visningar
396
Senast: Eurydome
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
694
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka