chipmärka och ID-kontrollera..

RebeccaSymfoni

Trådstartare
Hej!
Vet inte om denna ligger rätt..

Jag undrar på hur mycket kostar det att chipmärka och ID-kontrollera en fölis?

Mvh Rebecca

Sv: chipmärka och ID-kontrollera..

Klargörande....

Det finns ingen riktprislista. Varje ID-kontrollant och chipmärkare har sin egen tariff. Allt mellan 500 och 1.000 pix tror jag du kan räkna med

Jag har kollat på vad det kostar att chippa en hund och gått på det och sedan lagt på den tid som det tar med alla papper och avritning. (fast visst borde det vara pristillägg på väldigt brokiga skäckar...;) ) Det tar oftast längre tid att fylla i allt korrekt än det tar att hantera själva hästen/fölet.

Det är många hårstrån som ska ryckas, rapporter som ska skrivas etc.

Jag momsar inte - gör för få föl per år för att det ska behövas. Väninnan har firma och kör på den. Våra tariffer är olika beroende på momsen. Fast den som har hästarna på firma är förstås intresserad av kvitto med moms.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Hej! Förra månaden fick min kära ponny somna in. Även fast jag vet att det var rätt beslut och att han hade ont så är det fortfarande...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: phie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka