chipmärka el tatuera?????????

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare jamjam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 3 026
Sv: chipmärka el tatuera?????????

Vadå? Finns det olika sätt att "tatuera" sin katt på?

Ingen aning men min veterinär har en stämpelgrej, typ som en häftapparat. Där fäster han sifferkonbinationen och så kletar han ut färg i örat och trycker till (Det blir inte hål i örat)
Lika så stämplar man ju in id-nummret på grisar, då har man som en hammare där det längst ut är siffror som man doppar i färg och sen slår in på bogarna.

Inte satt min veterinär i alla fall med en tatueringsmaskin, som man använder på människor :D

Okej, men det är mig veterligen det enda sättet som man kan tatuera sin katt på. För det blir ju en tatuering av det hela även om det inte går till på samma sätt som i en tatueringsstudio för människor. ;)

jag skulle föredra båda delarna..
Mina 5 katter är både chippade o tatuerade..
Eftersom tatueringarna brukar bli suddiga efter ett tag..

Jag har bestämt att enbart chipmärka nu och ev senare öronmärka i samband med sterilisering.
Tack än en gång för alla svar!!!!!!!:bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Hoppas på tips från kloka Buke! 😊 Både jag och min pojkvän har katt. De har inte fått träffas än, och det jag funderar på efter att...
Svar
11
· Visningar
1 336
Senast: fejt
·
Övr. Katt Vilken typ av klösmöbler gillar era katter bäst? Enkel pelare att klösa på? Klösbräda? Tunna (med eller utan möjlighet att gå mellan... 2
Svar
21
· Visningar
1 127
Senast: Liten
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 031
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 333
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka