chipmärka el tatuera?????????

Sv: chipmärka el tatuera?????????

Vadå? Finns det olika sätt att "tatuera" sin katt på?

Ingen aning men min veterinär har en stämpelgrej, typ som en häftapparat. Där fäster han sifferkonbinationen och så kletar han ut färg i örat och trycker till (Det blir inte hål i örat)
Lika så stämplar man ju in id-nummret på grisar, då har man som en hammare där det längst ut är siffror som man doppar i färg och sen slår in på bogarna.

Inte satt min veterinär i alla fall med en tatueringsmaskin, som man använder på människor :D

Okej, men det är mig veterligen det enda sättet som man kan tatuera sin katt på. För det blir ju en tatuering av det hela även om det inte går till på samma sätt som i en tatueringsstudio för människor. ;)

jag skulle föredra båda delarna..
Mina 5 katter är både chippade o tatuerade..
Eftersom tatueringarna brukar bli suddiga efter ett tag..

Jag har bestämt att enbart chipmärka nu och ev senare öronmärka i samband med sterilisering.
Tack än en gång för alla svar!!!!!!!:bow:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
850
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 126
Senast: Shilton
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar