Chinese crested

wtf

Trådstartare
såg att det var några som hade sånna här..
är så ruskigt sugen på att köpa en sån i framtiden.
i vilken prisklass ungefär ligger nakenhundarna på?
berätta gärna lite om det ni vet om lynne å andra nödvändigheter :)

Sv: Chinese crested

Hej hej! Jag har en kines! Naken! Dom finns i två modeller, naken och hårig som kallas powder puff.

Dom är väldigt livliga och personliga! Min har inte svårt att koppla av, vilket jag tycker är skönt!

Prisklassen är väl mellan 8-13 tusen som jag oftast ser på annonser. Dock fick jag min för 6 tusen då han var ett återbud och lite äldre + att han är felreggad som puff och inte naken men det ska jag ändra, ringde skk idag. Skulle fått honom för 7 tusen men uppfödaren ville att han skulle komma till ett bra hem och till mig, vi kom bra överens så jag fick honom för 6 tusen.

Hej
Jag har 2 Chinese Cresteds. Conny och Spike, och fler kommer det att bli.
Hade för allt i världen inte tänkt att skaffa en liten hund och framför allt inte en naken!!!
Men dottern ville och jag kan inte annat säga att jag älskar dessa underbara varelser.
Här är en tråd där det diskuterats innan:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=560234&highlight=chinese+crested
Rekomenderar även Chinese cresteds klubbsida
http://www.ccclub.se/
Fråga gärna på, jag skulle kunna prata i evigheter om dem!!!
sockret.jpg
[/IMG]
solaren.jpg
[/IMG]
/ Linda

Är conny den "Håriga" nakisen? :love: så fantastiskt underbar!
Det är mycket jobb med hans päls va? hur ofta rakar och badar du?
Han va verkligen vacker.. får man fråga vilken uppfödare han kommer från?
Är jätteinne på att köpa mig en :)

Ja, Conny är den håriga nakisen,
jag badar och rakar honom en ggr i veckan och det tar en liten stund.
Men som sagt var mina är extremiteter åt båda hållen,
en nakenhund ska vara naken på kroppen förutom huvudcrest, svans och ben.
Rasstandarden säger:
"Hos den hårlösa får inga större hårförsedda fläckar förekomma någonstans på kroppen. "
Dock hänger hårigheten med ju längre och tätare crest, desto mer fjun på kroppen, och domarna har under flera år velat ha det så.
Och visst fastnade jag från början av det flaschiga i Conny, för det är vackert, men har på senare tid insett hur unik Spike är.
Det är inte så att Conny blir jättehårig om jag låter bli att raka honom, det blir definitivt inte långt, väldigt glest, och på sidor och mage är han helt naken.)
En bild på honom orakad:
Conny5.jpg
[/IMG]
Conny är från Koynaur´s.
/Linda

Jo, spike är absolut unik :) är dom utställda?
När jag skaffar mig en ska det vara en i connys "stil"
Men, det blir inte än.. skola ett år till, och vad jag vet funkar det inte att ha valp då ;)

Jag hade en Powder Puff på prov men bestämde mig att inte köpa honom (pga. att jag insåg att tiden inte kommer räcka till... :( )

Här finns han iaf, hur underbar som helst :love:

Min bästa kompis har en naken variant:
JNPRCRRQRQQRC.jpg

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 407
Senast: Troll
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 115
Senast: Thaliaste
·
Övr. Hund Jag har levt med pälsdjursallergi & astma sedan barnsben, har trots detta haft hund hemma under tonåren och inte reagerat nämnvärt på...
2
Svar
22
· Visningar
3 542
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar