chinchillan våldtar min hand!

A

AtletShipping

jag har 2 chinchillor, 2 hanar i seperata burar.
Den ena är drygt 7-8 år och jag har haft honom i hela hans liv i princip.
Den andra är snart 3 år och har haft honom i 3 månader.
På sista tiden har han börjat para sig med min hand när man sticker in den i buren och biter tag i min hand.
Samma om man lägger in nytt hö i buren så i princip våldtar han den för att sedan putta ner det på golvet (har höet på översta hyllan).

Min andra chinchilla var likadan, när han blev könsmogen vill säga, sen la han av med det 1 år senare.

Men denna yngre, fattar inte varför han gör så, han har ju blivit könsmogen för länge sen!

Nån annan som har samma problem och förstår varför?

Sv: chinchillan våldtar min hand!

haha detdär lät lite komsikt..nä ja har inte varit med om samma sak, för jag har en tjej..han kanske bara är lite kåt?
skriv på chinchilla.se på anslagstavlan där.

Ja, jag har varit med om samma sak med min chilla som är 5-6 år nu. Han gjorde också så när han blev könsmogen men han höll på med det typ ett halvår.
HAr en chilla hane här hemma som är 5 månader nu, (separata burar) jag väntar bara på att han också kommer att börja om ett tag.. :crazy:

jo har skrivit där för ett tag sen men de visste inte varför..
men desperat är han när han flyger på höet.

så de är kanske som med hundar när de blir könsmogna?

Haha han verkar lite desperat! :D

min kanin gjorde samma sak när HON var brunstig :smirk:

nej inte vad jag kommer ihåg. :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
761
Senast: ryujaneiro
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 390
Senast: Görel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka