Chinchilla men ögonproblem

B

Bebsii

Min chinchilla, som jag haft sen snart 7 år tillbaka har fått någon typ av ögon sjukdom. Vi har aldrig haft några problem tidigare men nu har ögat plötsligt svullnat upp och blivit nästan 3 gånger så stort som tidigare, ibland kan det rinna mycket var ur det också. Jag tvättar det nästan varje dag med kokat vatten och ögondroppar, jag kan se ett visst resultat, men har på snart 5 veckor inte verkat så mycket som man kunde hoppas på.

Nu vill jag ha tips på vad man mer skulle kunna göra och kanske någon förklaring på vad det är.

Som ni förstår vill jag ju inte avliva min vän, men även jag förstår att om det inte finns någon annan lösning än det så kommer det bli så. Men nu är det tips från er jag ber om.

Tack på förhand!

Sv: Chinchilla men ögonproblem

Har också haft chinchilla, dock inga problem som du har. Vet du inte vad det är så sluta "hemmabehandla" och åk till veterinären istället!

Jag har två chinchillor och min hona har också råkat ut för en ordentlig svullnad med var.Det var så enkelt att hon fått in av den fina sanden de sandbadar i, i ögat.Men hennes öga blev helt bra efter ett par dagar med ögontvätt.Har din chilla varit såhär i hela fem veckor så ska du bums iväg till en smådjurskunnig veterinär och visa upp din chilla.Du borde faktiskt redan ha varit där, ögon är känsliga saker.

Jag antar att det var Bebsii som ditt inlägg var riktat till? ;)

Haha ok, men då klickar du på "Svara på detta" på Bebsii's inlägg, inte mitt. Vet inte om du visste det eller bara glömde skriva knapplån.

Har redan varit hos veterinären, och dem sa att det bara var en vanlig ögoninflamation och skrev ut recept på exakt samma ögondroppar vi redan hade.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 098
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 039
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 214

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka