Chill-Cheeta-täcke

jag har ett termotäcke av det märket som jag köpte för ca 4-5 år sedan. det är helt och varmt ännu men tyget vid bogarna börjar med all rätt bli lite tunt och slitet men en eller två vintrar ska det allt orka med. Mycket nöjd med det täcket!

Jag gillar inga termotäcken som inte är förstärkta i yttertyget... Är ju lika ömtåligt som det du har hemma i sängen... Men bra pris är det ju förståss och om hästen är otroligt snäll håller det också! Termot är det ju inget fel på...

Chill Cheeta är inget märke, det är en modell av märkes Shires.
Och jag har ett chill cheeta som innetäcke, 200gr, jättesnyggt och bra kvalite :)

ehrm jag har för mig att det är ett sånt jag har! Är ett thermoinnetäcke av märket Shires iaf, blått och lila med bogveck. Superkalastäcke! Är jättenöjd :bow: Vi har haft det ett år och hon brukar ha det inne om nätterna på vintern. Fast när det är som kallast och det nästan är minusgrader i stallet om natten så får jag för mig att 200 gramstäcke är för lite på en helklippt häst (klipps minst 2 ggr/år) hur gör ni andra?

Jag har också ett sånt. Det har hållt i typ 4-5 år utan en skråma på det! Dessutom har jag haft det ute också, visserligen under annat täcke-men ändå.

När det är riktigt kalla vintern har jag ett fleece eller ylletäcke underst om hästen är korthårig eller klippt.

ja, det är nog ett sånt:)
Fast mitt är blått med nougat ;)
det är hur bra som helst.
200gr kan vara för lite om hästen står i kallstall, särskilt om den är klippt.
jag lägger ett annat täcke under de kallaste nätterna i vintern

Har också ett sånt. Jättegossigt och varmt, tror jag har 300g fyllning i mitt. Det är iaf marinblått med röda kantband och gjordar, kanonsnyggt! :)

Liknande trådar

Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 502
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
707
Senast: fio
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Nån som vet hurdana hästar hööks regntäcke tornado pony fairfield passar på?
Svar
0
· Visningar
212
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka