chihuahuavalpar till reapris ?!

Mynta2

Trådstartare
Just nu ligger det ute annonser om chihuahuavalpar i princip hela Sverige på Torgetsidorna. En annonsör kallar sig Melvis, en annan Jessica. Dom kostar 1500:-/st och 1600:-/st och annonserna är skriva med sånt där översättningsprogram så annonsen blir smått obegriplig. Vad tror ni, smuggelhundar eller en blåsning ? :confused::(

Vad *BÖR* en sådan valp egentligen ligga i pris ? Vet ju att dom är rätt dyra, men har som sagt ingen större koll. Men annonspriset lät lite väl lågt. :crazy:

Sv: chihuahuavalpar till reapris ?!

Rasklubben rekommenderar 15 000 men i praktiken ligger det väl fta mellan 14 och 17 tusen typ. Under 10 ser man i princip aldrig renrasiga ute tycker jag, o då är de oftast lite äldre= inte blivit sålda direkt..

Oj då..hoppas dom glömde en nolla då ;)...fast det tror jag ju inte riktigt på. Dessa var ca 11 veckor gamla.

Blåsning, man påstår att hundarna finns i något annat land och skickas mot fraktkostnaden men någon valp ser man såklart aldrig till. Smuggelhundar brukar (enligt vad jag har hört) vara dyrare, är för stor risk om man "bara" tjänar 1.500 per valp.

Blåsning, man påstår att hundarna finns i något annat land och skickas mot fraktkostnaden men någon valp ser man såklart aldrig till. Smuggelhundar brukar (enligt vad jag har hört) vara dyrare, är för stor risk om man "bara" tjänar 1.500 per valp.

Har roat mig med att svara på liknande annonser och fick bland annat detta svar:

"Hej och tack för den snabba svar
min familj är väldigt glad att du är villig att erbjuda ett
underbart hem för en av våra valpar
väl min kära allt jag behöver från dig är nu bara att sända mig
nedanstående detals som jag kommer att använda Tio boka en resa för
valpen. kom ihåg att det bara tar 3 timmar för valparna att nå ditt
hem
Jag behöver nedan från dig
ditt fullständiga namn....
stad ...
postnummer ....
hus adress ......
telefonnummer
hälsninga r"

;)

Måste nästan svara på en annons jag med. Undrar hur det ser ut hos dom när man skriver på svenska och dom översätter :)..dom måste nästan bara gissa.

Hittade också en annons om chihuahuavalpar för 2500, och var tvungen att svara bara för att se vad han skriver tillbaka.
Dom såldes av någon John i Blekinge så ska bli spännande att se :P

Hej.
Jag heter John och jag ger min
valpar för antagande av ett nytt hem på grund av utformningen av mitt arbete.
mina valpar är med som veterinär, mikro-märkta,
fullt vaccinerade, loppor behandling, worming. mina valpar är friska och har ett friskintyg. vänligen Jag vill att du ska veta att jag ger mina valpar för antagande på grund av arbete och inte till salu eftersom jag inte sälja valpen OK.

Min chihuahua valpar är en hona och en hona och de är 3 månader. de kallas MAX och Tina och de är mycket vänliga med barn och katter. alla
önskningar detta valpar är ett bra hem, så om du kan ge ett bra hem
för dem så skulle jag mycket gärna ge det till dig. som du
Svara på detta meddelande med svaren på dessa frågor.

du är en uppfödare?
du har barn?
jobbar du?
är någon i ditt hem allergisk mot hundar?

vänligen svar jag behöver på dessa frågor för att hjälpa mig hitta en
bra hem för dessa valpar OK. vänligen Jag vill också att du ska veta att jag är närvarande Florida, där jag arbetar. så att valpen kommer att transporteras och levereras till dig i Sverige. mitt problem är nu 2500Kr transportkostnaden. Jag är
orolig om du kommer att kunna betala 2500Kr för flygningen
och leverans.
om du kan betala pengar då du svara så att vi
att gå vidare med adoption.
Snälla gå tillbaka så fort du kan så att vi kan gå vidare.
TACK
JOHN

haha fuffens eller vad? :P

Haha! Fuffens ja! Fick ett väldigt likt mail fast då handlade det om en häst.. En Frieser som jag tyckte verkade äsljas misstänkt billigt så jag roade mig med att svara och fick tillbaka:

hej,
Jag kommer först och främst vilja tacka för det intresse ni har mot min häst och du är mycket välkommen att ställa all information du vill. Jag hoppas bara du ska ge honom det bästa av kärlek när han kommer till dig ... Den här hästen är fortfarande tillgänglig i väntan på ett bra och för alltid hem. Allt vad jag har alltid velat för honom är att få det bästa av kärlek från hans nästa hem. beslutet att låta dem gå var hårt, men har jag äntligen kommit till en slutsats att ge honom ut eftersom jag bara fick mig ett nytt jobb och och det kräver att jag mycket tid och ingen är där för att ta hand om honom när jag är på jobbet .. Han är en sådan skatt så II, även kallat Treasure och han är en bedårande häst har så mycket kärlek att erbjuda dig om du kommer att acceptera honom med öppna armar och visa mycket kärlek. vet kontrolleras med alla sina papper veterinär registrering tillgängliga och UTD. har gått igenom flera utbildningar som, dressyr, hopp, Västra utbildade och fortfarande på hälso-garanti .. Han älskar sällskap av barn och andra hästar. förutom bra, kommer denna häst att göra en perfekt familj häst med potential och visar, dressyr och utmärkta spår häst.

Kännetecken:
söt och mycket tillgiven. Han har en god fysik och kropp blir lite högre än den är nu.

Natur:
Tillgiven på alla sätt, går lätt okomplicerade natur
smart och hålla huvudet kallt är de ord som bäst beskriver Marco

Movement:
Mycket bra drag fram emot en trevlig knä åtgärd, som fungerar genom
hela kroppen. Har en körning som är lätt att
sitta i ett smidigt och galopp

Resurser:
Han är utbildad i ridning och körning, som används för att
trafik, hundar, barn och andra hushåll.

Jag kommer att vilja veta följande från er:

Var kommer du att hålla hästen? Har du ett stall?

Har du barn?

Om så är fallet, är de bra med hästar?

Har du någonsin tagit upp (ägt) en häst innan?

Hur är Schemalägg din arbetstid?

Kommer du att kunna hålla mig uppdaterad med hans bilder från gång till gång så
att jag kan veta hur han gör med dig?

Får du honom för dig själv eller någon annan?

Hur snart vill du ha honom?

Var finns ni? och kan vi träffas?

Jag blir glad att få dessa uppgifter från dig så att den kan skydda mig i
göra en handbok som han kan ta med som kommer att skydda dig på grunderna i
ta hand om honom och även grunderna om utfodring. Han kommer att gå ut för
antagande. Jag har bifogat några bilder av skatt i mailet jag kommer att invänta
ditt svar med svar.

Tack och väntar på att läsa från dig.

Mvh Anna Marie A.

Haha alltså jag undrar om dom lyckats någon gång?
Varför fortsätta annars liksom?
Och stackars människor som betalar för ett djur och sedan inte får det..

Aja, det finns människor till allt. Det visste vi ju sedan innan :P

Här om dagen såg jag en annons på h*stnet om att någon villa skänka bort 3 chihuahua valpar helt gratis..

Jag tror tyvärr att det är en del folk som går på det där :crazy:
Är det utländska så kan de ju ha tänkt i euro också.

Haha alltså jag undrar om dom lyckats någon gång?
Varför fortsätta annars liksom?
Och stackars människor som betalar för ett djur och sedan inte får det..

Aja, det finns människor till allt. Det visste vi ju sedan innan :P
Tyvärr gör det det.
För ett tag sedan så var det en hundforumsmedlem (annat forum) som bad om hjälp, de hade betalat för en miniatyrhund som fanns i England, de fick reda på att valpen hade trillat ner från undersökningsbordet hos vet o brutit benet o inte kunde flyga. Säljaren försvann spårlöst efter det.

Usch.. :(
Fy vad hemskt att förvänta sig en ny familjemedlem och sedan bli utan..

Ja, det är sant. Men samtidigt, hur korkad får man vara? Alltså går man på en sådan här sak så vet i sjutton om man inte får skylla sig själv. I alla fall så måste jag säga att jag personligen inte kan tycka synd om dem...

Jo på så sätt kan jag faktiskt hålla med dig.
Ibland får man tänka sig för, och det är ju ganska uppenbart för oss.
Men samtidigt finns det kanske dom som inte förstår eller som litar på folk osv.
Och även om man kan tycka att det är korkat så kan jag fortfarande känna med dom.
(Även om det som sagt inte känns speciellt svårt att lista ut i såna här fall)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 486
Senast: lil-sis
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 434
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• dubbla efternamn?
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CCIX