Miss Sixty

Trådstartare
´Nu har jag bestämt mig för att köpa en hund till:)

Det kommer bli en Chihuahua.

Så ni som har sådana släng in lite bilder här:)
 
Sv: Chihuahua

Chihuahua / Dvärg pinschner (stavning?) Har fått allt från chihuahuan men pinschnerns päls.. troor att hon är 5-7 månader gammal :p :

DSC00418.jpg


sovstundiJespersfamn.jpg


DSC00424.jpg


DSC00336.jpg


DSC00329.jpg


DSC00428.jpg


DSC00404.jpg




Ojj, det blev många bilder :p
 
Sv: Chihuahua

Varför har du bestämt dig för just Chihuahua? Vad har du för hund nu?

Var noga med var och hur du köper din valp. Finns en hel del oseriösa sk. uppfödare som vill tjäna pengar på Chihuahuans popularitet.
 
Senast ändrad:
Sv: Chihuahua

Nu vill jag inte vara sån tråkig moraltant.. Men vet du inte hur gammal din valp är?
Vem har fött upp valpen?
Känner att jag drar öronen åt mig lite när det handlar om en liten korsning av två väldigt populära raser där man inte ens vet hur gammal den är?

Men jag ska inte säga nåt, för jag har ingen aning om någon bakgrund över huvud taget så du ska inte behöva känna dig påhoppad.

För övrigt heter det dvärgpinscher. Har en sån själv. ;)
 
Sv: Chihuahua

MrsScabtree skrev:
Köp ENDAST från kennel registrerad i Skk!
Bara for att en kennel ar registrerad i SKK innebar det inte att kenneln ar serios och har bra hundar.
Det finns MANGA bra hundar som importeras till Sverige, for att matta marknaden.
Att priserna har gatt upp ser jag som nagonting positivt. Det ger uppfodarna tillfalle att stalla ut sina hundar mer, fa de meriterade och dessutom ger de en chans att skaffa battre avelsdjur.

Nar man koper en vavva ska man tanka pa att den har stamtavla och gar att reggas i SKK. Om hunden kommer fran utlandet ska den ha EU Pet Passport (inom EU) och export stamtavlan med sej. Det kostar 400:- att regga en utlandsk reggad hund i SKK om man har exportstamtavlan. Hunden ska givetvis vara veterinar besiktigad.

Jag blir sa himlans trott pa alla smuggel-varningar och att man inte ska kopa fran andra an fran en SKK-reggad kennel. Att en kennel ar reggad i SKK sager inte mer an att den ar reggad i SKK. Sok upp en person som vet vad den sysslar med istallet, och hang inte upp dej pa vart hunden kommer ifran, sa lange det ar legitimt och hunden ar frisk och sund.
 
Sv: Chihuahua

Fast risken är liten för just smuggelvalpar om man köper valp via SKK.reggad kennel.

Sedan håller jag med dig i vad du skrev om SKK, bara för att man är reggad i SKK betyder inte det att man är så seriös som vissa vill påskina.

Man ska vara fruktansvärt kritisk när man köper hund oavsett!
 
Sv: Chihuahua

Risken ar inte alls liten nar man koper genom SKK. Om du gar in pa www.chiforum.se sa kommer du hitta en trad om att man smugglar in valpar och stoppar in de i en befintlig kull och reggar de som svenska uppfodningar!! :crazy:

Smuggelvalpar kommer inte med EU-pass!! Inte heller kommer de med export stamtavlor. Det ar det som ar det viktiga!
Nar man koper en vavva ska den vara frisk och ha sin stamtavla. Har den stamtavlan vet man vart den kommer ifran och kan kolla upp det man behover kolla upp.
 
Sv: Chihuahua

FY det hade jag ingen aning om.

Står dock fast vid att man alltid ska vara väldigt kritisk när man köper hund oavsett vart man köper den ifrån...
 
Sv: Chihuahua

Calazirya skrev:
Står dock fast vid att man alltid ska vara väldigt kritisk när man köper hund oavsett vart man köper den ifrån...
Sa sant sa sant!! :bow: :bow: :bow:
Det viktiga ar att personen som saljer hunden kan svara pa vettiga fragor, samt ger en efter-service pa hunden.
Man maste alltid ha numret och adressen till den som salde hunden, samt veta att den personen finns dar om nagonting gar fel i framtiden.
 
Sv: Chihuahua

Det var just därför jag skrev att hon inte ska känna sig påhoppad, eftersom att jag inte vet bakgrunden. Kanske inte är hennes hund, som du sa.
 
Sv: Chihuahua

Tillbaka till chihuahua..

Jag såg en sådan i helgen, och den var inte stor.Ungefär som ägarens fot, och guud vad små dom är...kan man verkligen hitta på något med en sån liten?

Jag är ju mer typen som gillar "tjocka limpor" som basset hound, engelsk bulldogg mm..
 
Sv: Chihuahua

Man kan gora det mesta med en chihuahua som man gor med en annan typ av hund. De ar fortfarande hundar, men samma behov som hundar har.
Min vavva ar superbra pa att spara tex. Har en nos som min Jack Russell inte slar pa miltal. Jag gar pa lang promenader, tranar lydnad, lite trix, leker, spelar fotboll (fast med en tennisboll). Hon ar varldens coolaste hund!! :love:
 
Sv: Chihuahua

ohlalas cellestino :love:

4d8e80ae805592248d31a1c1b2baa02a.jpg


dbc6d3dbe7264304980bbbf38d991ff1.jpg


är ju då en långhårig chihuahua :smirk:
 
Sv: Chihuahua

Ja, hur viktigt det är att kolla upp sin chihuahuas bakrund märker du ju.
Så jag behöver ju inte komma här och vara överflödig.

Och det var egentligen bara de här bilderna jag skulle visa. det här är en jack russel och den lustigaste jacken jag sett. Hennes syster växte till normalstorlek och såg ut som en äkting, men den här, hon ser ( i alla fall i mina ögon) precis ut som en chihuahua, dock med fel färg.

little1.jpg

little2.jpg


vad tycker ni?
observera att det inte är min hund och att jag inte har någon aning om varför stackarn springer omkring med sådana klor.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 240
Senast: Troll
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
404
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
458
Senast: cassina
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp