Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Enormt söta! Dock är det till deras nackdel ibland! Folk tänker inte på att det är samma ansvar att äga en sådan här liten hund som en stor Många hundar far pga. de illa..... Och sedan har vi detta med hundsmugglingen USCH....
Hur är dessa hundar mentalt? Gissar att det finns olika linjer ang. sånt även i denna ras. Men hur är dom överlag? Och är dom väldigt bjäbbiga/skälliga? Sist jag träffade en chihuahua så blev jag och vovven "attackerade" Tur man har en snäll vovve....hon stod och såg jätteförvånad ut medan denna lilla varelse hoppade runt henne och skällde för full hals och försökte se så aggressiv och farlig ut som möjligt!
Jag, sambon och Arne var på en chihuahua-träff för ett tag sen, och han blev utskälld ev ca tre av dem, men de andra lekte med honom! han var för första gången i sitt liv störst!
De flesta var trevliga, och snälla, men många var antingen rädda och sökte skydd hos matte/husse eller rädda och skällde på allt...
Hej
chihuahua kräver exakt lika mkt jobb som en stor hund. Den ska uppfostras gå ut o promenader de e ingen hund du ska smycka ut o bära på handen.
Mentalt är hundarna jätte härliga o blir en vän för livet om du sköter den som en hund o inte som ett accosear.
mm precis. Men tyvärr är det många som skaffar en chihuahua för att ha som "accesoar" det har blivit en slags trend. De e så svårt att få tag i en att jag har skaffat en dvärgpincher iställer! den kommer i mars Lika små och söta!
Ja ska man ha en riktigt bra en som man är 100% säker på att det inte är nått fuffens med tror jag man får ha tålamod, för dom går åt som smör i solsken!
Sedan är ju priserna i dagsläget skyhöga! Det är dyrt kilopris på de små liven
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.