Sv: Chihuahua

Åh va sött och kul! :love:

Har ingen själv men visst finns andra här som har.

Vill oxå ha en liten nån gång i framtiden... har två andra hundar som det får räcka med nu :D

Grattis :). Fast jag hoppas att ni köper från en SKK-reggad uppfödare så ni får en reggad valp. Tyvärr är smugglingen från Polen och andra öst-länder jättestor och det är lätt att bli lurad.

Hoppas du blir nöjd med din hund :)

//T.

Vart kan man hitta sidor där dom säljer denna hundras?
Jag är mkt intresserad av en sån men hittar inga sidor om vart som kan säljas, någon som vet?

Att smugglingen ar STOR ar inte sant. Dock ar det sant att det smugglas in hundar fran oststaterna...men det ar faktiskt inte sa manga som media vill pasta att det ar.
Att man koper en hund som ar reggad i SKK eller annan kennelklubb tycker jag ar sjalvklart nar man spenderar sa mycket pengar pa en hund.

Hur kan du påstå att hundsmugglingen inte är stor?! Kanske läser du inte HundSport... De hade ju hittat en korg, med 7 (!) valpar av dvärgpinscher/chihuahua-typ.... Alla var så illa däran, att de fick avlivas. En kvinna i Malmö skulle slutligen ta emot dem, men hon hade kört efter paret, och stuckit snabbt som bara den när tullen la märke till valparna!! Så hon kom undan.

Detta var ett stickprov, alltså vet varken du eller jag om det finns valpar gömda i varannan eller var tredje bil som åker förbi tullen.

Att smuggling är ett stort problem, kan man ju inte sticka under stol med. Men vad kan vi göra för att minska den? Det enda jag kan komma på är att anmäla misstänka fall, och INTE köpa valp utan regbevis, och stamtavla, OCH vet.intyg.

ramonarunds skrev:
Att smugglingen ar STOR ar inte sant. Dock ar det sant att det smugglas in hundar fran oststaterna...men det ar faktiskt inte sa manga som media vill pasta att det ar.
Att man koper en hund som ar reggad i SKK eller annan kennelklubb tycker jag ar sjalvklart nar man spenderar sa mycket pengar pa en hund.

Hmmm....hur VET du att smugglingen inte är stor? :confused:
Skulle vara intressant att få veta vilken information som du har tillgänglig!

Smugglingen kan egentligen vara hur stor som helst, da ingen egentligen har riktiga siffror pa den!! Dock ar det sa att media faktiskt har gjort det hela storre an vad det egentligen ar.
Det ar manga hundar som lagligt importeras till Sverige, avelshundar, speciella raser, men aven ett stort antal sallskapshundar och jag tycker verkligen att det ar fel att personer som importerat en hund helt lagligt ska fa hora att de kopt en smuggelhund. Eller nar personer som har en vavva pa stan far en fraga fran helt frammande manniskor om det ar en renrasig eller en smuggelhund??

Smuggling av hundar har sakerligen alltid funnits, daremot har personer fatt dille pa att alla hundar som importeras till Sverige ar smugglade for att media har gjort det sa stort.

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort. Har en 9 årig okastrerad Chihuahua tik. Hon har varit frisk förutom några småsaker under årens lopp. I...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: cassina
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 730
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 561
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 883
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama