Chigago City

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Laahra
  • Startdatum Startdatum
L

Laahra

Någon som sett Chigago City in action?Hade varit intressant o veta vad ni tycker om denna hingst och hur han hoppar.Någon som vet?

Sv: Chigago City

Han hoppade i dag på premieringen, såg filmklippet precis.

grrr...denna dator e knäpp kan inte se filmklipp på denna, får vänta tills jag besöker min far.suck. !Vad tyckte du om det du såg annars?

Såg honom i sitt hemma stall härom dagen (lugn och trevlig) Peder hade idel lovord och berättade att han tävlat honom på en ?-stjärnig tävling i år att han varit nolla i alla sina starter och plac i en final. Tyvärr hade han ridit honom precis men såg honom idag live på premieringen han hoppade lätt en oxer på ca 150. Ett plus för att han rör sig väldigt bra! Han har en godkänd avkomma i Holland... Här på buke fick jag info om mödernet som är mycket anglo blod.

Jag har sett honom både på träning och på tävling(Norge) och tycker inte han hoppar så bra,trots att jag gillar Carthago så jag är kanske extra positiv.Exeriören är inte heller speciellt bra tyvärr,men han kan ju vara en trevlig och bra tävlingshäst ändå.

Måste tyvärr bara hålla med:crazy: Nu har jag bara sett honom på Flyinge och då imponerade han inte så mkt:confused: Tyvärr...trots att han har en godkänd son som ser fin ut på bild...

Såg honom i sitt hemma stall härom dagen (lugn och trevlig) Peder hade idel lovord och berättade att han tävlat honom på en ?-stjärnig tävling i år att han varit nolla i alla sina starter och plac i en final. Tyvärr hade han ridit honom precis men såg honom idag live på premieringen han hoppade lätt en oxer på ca 150. Ett plus för att han rör sig väldigt bra! Han har en godkänd avkomma i Holland... Här på buke fick jag info om mödernet som är mycket anglo blod.

Nja, mycket angloblod är väl att ta i, han har Matcho x en gång i tredje led. Det var det hele när det gäller anglo i det mödernet.

Senast ändrad:

Ok, det kanske var att ta i med mycket men det är väl anglo blodet som gör honom så ädel???

Hade han inte varit intressant för avel så hade han nog inte blivit godkänd.;)
Han är med som kandidat till ett av de ston vi ska låta betäcka i år.
Tycker han ser trevlig ut samt är lätt och fin i modellen.

Han lär väl dyka upp på nån tävling o får bilda min egen uppfattning då;).Vad har du för stam på ditt sto?

chicago city är verkligen jättejätte fin och hoppade långt under sin förmåga på premieringen..

Det hade han iofs iom att han redan var klar genom utländskt bruksprov och enbart skulle visas fram för att exteriörbesiktigas så att han uppnådde minimikraven där. Exteriörbiten är alltså den enda biten den svenska nämnden har bedömt.

Så om han nu skulle vara dålig så godkänner de honom ändå menar du?
Jag tycker ändå att han måste vara en skaplig hingst med tanke på poängen som han fick (88788)
Fast har de ett automatiskt godkännande så ber jag om ursäkt för mitt uttalande:)
Jag tycker ändå det är en intressant hingst.

När vi har ämnet på tapeten, din kille kan inte gå bruksprov utomlands för att sen bli godkänd här hemma?

En hingst som varit bland de (3?) bästa på bruksprov utomlands, inom "accepterat" förbund, godkänns med automatik här. De ska bara visas fram för nämnden.

Jag har svårt att tro att han hade fått tummen ner även om han gjort ett fullt bruksprov.
Att alla inte gillar samma hingstar är en annan femma. Vissa tycker om honom, andra inte, precis som med alla andra hingstar.

Inte bland de tre bästa utan bland de 10% bästa, så hur många det är från varje prov avgörs av hur många startande, därav kan det skilja mkt i kvalitet beroende på hur många och hur bra hingstar som startar just samma prov.

Jag såg inte Chicago hoppa på premieringen så det kan jag inte uttala mig om men jag har sett honom hoppa mycket hemma och jag gillar honom skarpt. Såg honom hoppa senast igår och då hoppade han helt fantastiskt :d. Han är spänstig, försiktig och har väldigt mycket hopp i sig.

Lisen och Peder ska själva betäcka alla sina ston med honom som jag förstått det och jag kommer själv betäcka mina två ston med honom om ett par år när dom ska in i avelsboxen. Han är dessutom väldigt snygg, rör sig bra och trevlig att hålla på med :laugh:.

De ska tillhöra de 10% bästa hingstarna i provet.
Inte bland de tre bästa utan bland de 10% bästa, så hur många det är från varje prov avgörs av hur många startande, därav kan det skilja mkt i kvalitet beroende på hur många och hur bra hingstar som startar just samma prov.
Det var ju därför jag skrev 3-an med frågetecken, för jag hade inte full koll på exakt vad som krävdes...
Bra att ni kom med korrekt info :bow:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 575
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka