L
Laahra
Någon som sett Chigago City in action?Hade varit intressant o veta vad ni tycker om denna hingst och hur han hoppar.Någon som vet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han hoppade i dag på premieringen, såg filmklippet precis.
Såg honom i sitt hemma stall härom dagen (lugn och trevlig) Peder hade idel lovord och berättade att han tävlat honom på en ?-stjärnig tävling i år att han varit nolla i alla sina starter och plac i en final. Tyvärr hade han ridit honom precis men såg honom idag live på premieringen han hoppade lätt en oxer på ca 150. Ett plus för att han rör sig väldigt bra! Han har en godkänd avkomma i Holland... Här på buke fick jag info om mödernet som är mycket anglo blod.
Ok, det kanske var att ta i med mycket men det är väl anglo blodet som gör honom så ädel???
Hade han inte varit intressant för avel så hade han nog inte blivit godkänd.
Han är med som kandidat till ett av de ston vi ska låta betäcka i år.
Tycker han ser trevlig ut samt är lätt och fin i modellen.
Hade han inte varit intressant för avel så hade han nog inte blivit godkänd.
Han är med som kandidat till ett av de ston vi ska låta betäcka i år.
Tycker han ser trevlig ut samt är lätt och fin i modellen.
En hingst som varit bland de (3?) bästa på bruksprov utomlands, inom "accepterat" förbund, godkänns med automatik här.
De ska tillhöra de 10% bästa hingstarna i provet.
Det var ju därför jag skrev 3-an med frågetecken, för jag hade inte full koll på exakt vad som krävdes...Inte bland de tre bästa utan bland de 10% bästa, så hur många det är från varje prov avgörs av hur många startande, därav kan det skilja mkt i kvalitet beroende på hur många och hur bra hingstar som startar just samma prov.