Sv: Chica är hemma (vildkaninungen)
varöfr skulle den inte bli accepterad av "kaninsamhället"..?
varöfr skulle den inte bli accepterad av "kaninsamhället"..?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Uppdatering med Bilder:
I mitt knä alla gånger.. (fortf. lite blöt, men jätte sööööt..
http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/Chica3.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/Chica2.jpg
http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/Chica1.jpg
Men alltså, har du någonting emot att de tog hand om en kaninunge eller att de skiter i att det är olagligt att ha ett vilt djur hemma?
Jag tycker att det är jättebra att det finns människor som bryr sej såpass mycket att de tog hand om en kaninunge de inte trodde skulle klara sej själv i den stora vida världen. So what om det är olagligt? Tror du att polisen kommer att sätta TS i fängelse??
Jag tror knappast att någon bryr sej över huvud taget, när Bansan fick som svar att avliva kaninungen från myndigheterna.
TS: Lycka till med kaninen och hoppas att den får det bra hos er.
Är du säker på att det är en kanin och inte en hare? Jag tog också hand om en harunge en gång och den såg precis likadan ut de första veckorna. De var först när den blev äldre som öronen och baktassarna blev längre och man såg att det var en hare och inte en kanin.
Anledningen till att jag tog hand om den var att grannens katt kom släpandes med den hem. Vi släppte den sedan när vi hade haft den i kanske 2 månader och den fortsatte att komma hem till oss några gånger i veckan i ca 2-3 år innan den plötligt slutade komma helt.
Mvh
Tora
Nää.. säker är jag inte.. men harar är ju mycket större.. och om det isf. skull evara en hare, så hade den ju inte varit mer än MAX 3 veckor, och då hade hon ju dock inte klarat sig, Eller??
Såklart är det bra att människor bryr sig, men JAG tycker att det är fel att ha ett en gång vilt djur inne.
lite trådkapning nu men jag undrar: om katten hade släpat hem en råtta eller mus, hade ni gjort samma sak med den då? eller hade katten fått behålla sitt byte?
*bara undrar*
Nää.. säker är jag inte.. men harar är ju mycket större.. och om det isf. skull evara en hare, så hade den ju inte varit mer än MAX 3 veckor, och då hade hon ju dock inte klarat sig, Eller??
den luktar inte kanin längre eftersom den är badad, dessutom blir det fel eftersom den har vart borta och kommer tillbaka igen. Kaniner har lätt för att stöta ut ungar
Sag inte det vi hade en tam kanin som gick los hemma pa garden nar jag var barn, han slog sig i slang med en vild kaninhona och sa smaningom flyttade dom ihop och...ja i valdigt manga ar sedan var vildkaninerna rund var gard typ dubbelt sa stora som vanliga vildkaniner!
Men varan Julle var ju en vuxen kanin som hela tiden hade tillgang till mat som vi satte ut i ladan.... det var valdigt gradvis som han flyttade ut i det vilda liksom.
/KT
jag pratar om en unge som om det hade varit aktuellt skulle ha satts tillbaka till flocken och behövt en mamma, jag trodde inte att mamman skulle acceptera en unge som luktar mer människa än vildkanin. har sett allt för många tamkaniner som stött ut ungarna ur boet för att de inte vill sköta dem (olika anledningar) och förstår inte varför en vild kaninhona skulle vcilja ta sig an en unge som inte luktar som hennes.