Chezerica!

Sv: Chezerica!

Tack! :D Trots felstavat nick ;) så var det väldigt snällt att komma ihåg lilla mig. Men jag vet inte om jag förtjänar en hel tråd som för övrigt är helt offtopic...

Jag kan ju göra den on-topic genom att berätta att jag vaknade imorse från en hemsk dröm. Drömde om att jag klippte av min ena katts två ben, för att de skulle växa ut vackrare. :eek: Jag hade klippt av ena frambenet och motsatta bakbenet, för att hon skulle kunna gå under tiden. Fyyyy vad läbbigt det var, jag grät i sömnen. Trevligt sätt att vakna en födelsedagsmorgon...

Här är några bilder på mina älsklingar också... :love: Tänk vilken underbar familj man kan ha!

Dimma

dimma159.jpg

dimma146.jpg

Cirrus

cirrus142.jpg

...tittar på sporten tillsammans med sambon

cirrus139.jpg

Och så båda mina älsklingar tillsammans när de håller mig sällskap i arbetsrummet!

cirrusdimma53.jpg

/Erica

Är man inte en äkta kattslav, när man ägnar sin födelsedag åt att bära hem 20 kg kattsand och 5 kg kattmat från affären, och sen handmatar sina bortskämda små älsklingar med råa kycklinghjärtan klippta i småbitar?? :love: :rofl:

/Erica

Men vad gör man inte för sina älsklingar?? :love:

Förlåt att jag inte stavade ditt nick bättre! Men du förstod ju att det var till dig, och det var meningen! :bow:

Grattis! Och grattis till ett par otroligt vackra katter också:love:

Jag träffade faktiskt ett par ragdoll för ett tag sen. Jag skulle åka till Grekland och hade letat upp ett nytt och bättre kattpensionat för katterna.

Där fick de ett par ragdoll som grannar! Mina klenisar till innekatter har aldrig sett andra katter på nära håll förr, nu hade de ett par på andra sidan nätet:eek:

(Nätet är dubbelt med lite luft emellan, katterna kan alltså inte få noskontakt eller nå varann).

Den större och tuffare av mina katter vägrade går ur sin transportbur. Han bara låg och stirrade på raggisarna och fräste ungefär var 15:e sekund. Inte i nån anfallsposition, han låg egentligen hyfsat avslappnat, men han fräste och fräste och fräste....

(Fräsandet hade han fortsatt med i några timmar, berättade pensionatsägaren senare, då hade hon gett upp och satt upp en skärm mellan burarna så att mina chockade stackare skulle få lugna ner sig lite).

Och raggisarna då? Jo, de såg bara så otroligt vänliga ut. Utan minsta signaler om hot tittade de med nyfiket, inbjudande intresse på mina två. Varav den ena alltså fräste i timtal:o :rofl:

Tack allihop!!

Teacuptoy - Inte behöver du be om ursäkt för felstavningen! ;) Den var bara charmig! :D

Mandalaki - Ja, det låter som typiska ragdolls de där! De orkar helst inte uppröras särskilt mycket. :D Fast Dimma skulle nog morrat litegrann hon med, ingen ska mucka med henne...

Hur kommer det sig att man aldrig får se några bilder på dina katter förresten??

Funderar på att köpa lite fotoutrustning för födelsedagspengarna och bygga en liten mini-studio här hemma. Vore kul att se hur bra bilder man kunde få till på katterna då! :idea:

/Erica

WOW vilka fina katter :love: !! Älskade Dimmas ögon.. å färg :) Är båda renrasiga? Vad kostar en sån? Superfina båda två!

Grattis också :)!

WOW vilka fina katter :love: !! Älskade Dimmas ögon.. å färg :) Är båda renrasiga? Vad kostar en sån? Superfina båda två!

Grattis också :)!

Tack!! Japp, de är båda renrasiga ragdolls. En ragdoll kostar i normalfallet mellan 6000 och 8000 kr. Värda varenda krona. ;) Kan verkligen rekommendera en egen!

/Erica

Grattis i efterskott!:banana: :bump:
Jag gillar bilden på din katt och sambon, den såg lite mysig ut.:smirk:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
459
Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka