Sv: Chezerica!
Grattis! Och grattis till ett par otroligt vackra katter också
Jag träffade faktiskt ett par ragdoll för ett tag sen. Jag skulle åka till Grekland och hade letat upp ett nytt och bättre kattpensionat för katterna.
Där fick de ett par ragdoll som grannar! Mina klenisar till innekatter har aldrig sett andra katter på nära håll förr, nu hade de ett par på andra sidan nätet
(Nätet är dubbelt med lite luft emellan, katterna kan alltså inte få noskontakt eller nå varann).
Den större och tuffare av mina katter vägrade går ur sin transportbur. Han bara låg och stirrade på raggisarna och fräste ungefär var 15:e sekund. Inte i nån anfallsposition, han låg egentligen hyfsat avslappnat, men han fräste och fräste och fräste....
(Fräsandet hade han fortsatt med i några timmar, berättade pensionatsägaren senare, då hade hon gett upp och satt upp en skärm mellan burarna så att mina chockade stackare skulle få lugna ner sig lite).
Och raggisarna då? Jo, de såg bara så otroligt vänliga ut. Utan minsta signaler om hot tittade de med nyfiket, inbjudande intresse på mina två. Varav den ena alltså fräste i timtal