F

fossig

Hur är dom tränsen? Vet att dom är rätt billiga..
Kan man hitta dom någonstans på Internet?
:) :confused: :bow:

Hej!
Jag tycker Chetaks träns är helt ok.
Har ett sånt träns på foderpållen som han har haft i säkert 8 år och det är lika fint ännu :)

De finns att köpa lite var stans på internet,
sök bara på "Chetak" så kommer det upp en hel del :D

Har ett sånt som jag tycker är helt okej.
Ingen värsting kvalitet, men ändå mycket bättre än tex Hööks tycker jag.

Köpte mitt hos en lokal ridsportsbutik så jag vet tyvärr inte vart man hittar det på nätet.

Jag har ett chetakträns. Det är väldigt mjukt och smidigt utan att vara sladdrigt. Ganska små i storlekarna upplever jag de som men annars är det helt ok träns för de pengarna! SOm någon annan sa, de är bättre än hööks.

Vilka modeller har ni på era träns?
är sugen på ett med ganska smala remmar, har ett pullarträns från hööks nu, men jag är inte nöjd med det. för klumpigt på hästen..
:banana:

Ridskolehästen har ett sånt och hon har haft det i ca 5 år.
Nu är det för mjukt och lite sprucket på nackstycket.
Men det håller ihop och är ganska snyggt!
smile.gif

Har två st Chetak-träns. Är jättenöjd med kvalitén, de är t ex betydligt bättre i lädret än mitt Kieffer-träns för närmare 2000 kr som dels töjt sig men också tappat färgen.

På det ena tränset (helsvart utan fodring) har jag bättrat på den svarta färgen på nosgrimman, men det var snabbt gjort med lite (gratis) narvsvärta från sadelmakaren.

Jag har ett sånt svart med vitt fodring och jag är inte alls nöjd med det. Tycker inte att det har blivit mjukt hur mycket jag än smörjer det (enligt Mikes alla tips :D ).
Sen tycker jag att storleken är lite udda. Har ett i Full och där är nosgrimman jättelång, men käkremmen jättekort? :confused:

Fast det ser väldigt snyggt ut! Kan ju vara jag som fått ett måndagsexemplar också... :crazy:

Har ett sånt som jag köpte till ponnyn som jag har till imn stora häst nu :) har hållt bra, haft det i ca 6 år nu.

Vi har flera stycken till våra ponnier plus en del andra saker från dom (tyglar, förbygel). Jag köper medvetet nästan endast saker från dom, de är relativt billiga, snygga och bra kvalitet. De enda negativa är det ljusbruna tränset som tappat färgen vid spännet på nosgrimman trots att det köptes i julas och pullargrimman till ett av tränsen som är liten i storlek. Vi köpte stl ponny till en smäcker b-ponny men den var nästan för liten, dock är den inköpt för ca tre år sedan, vet ej hur de är nu.

Sen tycker jag att storleken är lite udda. Har ett i Full och där är nosgrimman jättelång, men käkremmen jättekort?

Precis så är mitt kandar från Chetak med, har fått göra ett extra hål en halv cm upp på remmen till käkremmens spänne.. Och sidoremmarna på nosgrimman sitter alldeles för tätt så han har dom nästan i ögonen :(
Nä, fy för Chetak! :mad:

Har ett chetak träns som jag är rätt nöjd med. Lädret verkar ha bra kvalitet, men jag får ha käkremmen på innersta hålet! Och det är inte vanligt på min häst. Hon brukar istället ha från mitten och utåt på käkremmen på cob träns. Detta medförde givetvis att jag inte kunde ha tränset på Kyra när jag hade henne och hon brukade kunna ha cob.

Enligt mina åsikter o erfarenheter är chetak billig skit
man bara ska köpa om det är absolut kris.
Fick ett gammalt av en kompis, vilket jag vårdat som mitt eget
barn... det är ändå skiftande i grönt, vissa stroppar är trasiga och läderringarna man trär i är också de flesta trasiga...

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
828
Senast: Shixle
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 093
Senast: super
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka