Chattar då och då, jag har 2 som kan kvalificera som chef i detta sammanhang. Vi har kanske kontakt någon gång i veckan eller 2 sammanlagt, mest kort meddelanden. Jag har även talat med båda vid några tillfällen på telefon, mest i jobbärenden men vi har en hyfsat god kontakt och vill jag kan jag alltid ringa.Hur ofta har ni som är anställda och jobbar hemifrån nu under pandemitider personlig kontakt med er chef? (alltså utöver eventuella gruppmöten). Tar chefen kontakt med dig och stämmer av regelbundet? Tycker du att kontakten funkar bra eller dåligt?
Jag började på mitt nuvarande jobb för ett drygt år sedan, strax innan pandemin bröt ut (så jag kan inte jämföra med hur det fungerade innan), men på drygt ett år så har jag haft personlig kontakt med min chef två gånger. Ett medarbetarsamtal online förra våren, och så ringde han faktiskt upp mig i höstas en gång och frågade hur det gick att jobba hemifrån. "Bra" svarade jag, sen var det inte mycket mer med det. Jag tycker att det är lite i minsta laget (vad ska han bedöma min lönesättning på t ex) men det kanske är vanligt att det funkar så?....
Jag har dessutom haft ett medarbetarsamtal och ett lönesamtal sammanlagt under pandemin. Plus ett obegripligt möte med med en nu mammaledig chef som gick ut på att jag inte fick komma till jobb utan godkännande från henne då jag jobbade hemifrån precis vid starten för pandemiåtgärderna. Det samtalet kändes direkt onödigt och aggressivt men hon var väl rädd eller något. Jag kontaktade inte någon för godkännande när jag skulle in till kontoret för första gången under pandemin, det var några månader senare så det kändes inte direkt aktuellt.
Vi har dessutom 3 korta gruppmöten i veckan och ett längre varannan vecka.