Chef skickar ut aprilskämt om Covid-19

Jag hade bara tyckt att det var ett kul skämt. Det var ju sparkat uppåt (riktat mot chefer) och i mina ögon helt ofarligt. Jag vet att många är lättkränkta idag, men det där tycker jag bara var ofarligt. Jag respekterar att andra inte tycker det, men det är min åsikt.

Jag har svårt att se det som ”ofarligt” när det uppenbart är många medarbetare som blivit oroliga på riktigt. Misslyckande konstaterat.
 
Jag hade bara tyckt att det var ett kul skämt. Det var ju sparkat uppåt (riktat mot chefer) och i mina ögon helt ofarligt. Jag vet att många är lättkränkta idag, men det där tycker jag bara var ofarligt. Jag respekterar att andra inte tycker det, men det är min åsikt.
Det problematiska är i mina ögon att arbetsledningen informerar sina anställda om att organisationen ska börja med permitteringar. Helt oavsett om det är chefer eller andra som omnämns.
För att bara risken att någon enda, ens för en kort stund, ska missförstå gör vissa saker omlämpliga att göra skämt av. Helt oavsett om det är roligt eller inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp