Charon 1132

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som vet vart han tagit vägen?

Hittar honom inte i årets hingstkatalog och ser att han bara betäckte 2007.

Sv: Charon 1132

Charon är i träning i Tyskland. Han deltog med ryttaren Manuel Bammel i Flyinge i år, han kom 8:a i champonatet och 3:a i BT.

Det verkar som ägaren satsar på vidareutbildning och tävling för hans del just nu, han står i Tyskland hos Jonny Hilberath för vidareutbildning (så det förklarar ju varför han inte var i avel i år), och nu under hösten har han tävlats av en ryttare stationerad hos Hilberath med en tredjeplats i Breeders som resultat. 2008 stod han hos Stefan Jansson, också för tävling och vidareutbildning gissar jag, men tävlades inte då (med undantag för en start i 1,10 (!) med Helena Lundbäck i sadeln). Han är nu till salu - vilket förklarar varför han inte är till avel nästa år, är han till salu vet man kanske inte vart han hamnar, eller om hans en stannar i landet.

Tack för svaren!

Blir så irriterad när jag märker att någon hingst "fattas" och jag inte kan komma på vart han tagit vägen;)

Jag är en av de lycklige ägare till en av tre avkommor från Charon.
Han är nu 3 år och 170 cm otroligt lik sin far och ett fantastiskt steg =D

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 484
Senast: ildiko
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter