Chaps för jättebreda vader?

Piatra

Trådstartare
Jag rider just nu med ridskor, och det ser lite skumt ut med bara ridbyxa och skor. Eftersom jag nyss börjat rida har jag inte haft varken stövlar eller chaps innan, men nu har jag fått för mig att jag vill testa chaps. Problemet är dock mitt vadmått på hela 47-48 cm, kombinerat med mina 38 cm långa vader. Jag får alltså inte ens på mig ett par vanliga, billiga moccachaps i storlek XL. :( Jag har inte vågat gå till stans enda ridsportaffär och titta, för priserna är skyhöga där..

Finns det någon som har några tips på chaps som kanske kan passa? Gärna från Hööks eller liknande. Och så klart, så billigt som möjligt.

Sv: Chaps för jättebreda vader?

Tack för tipset! Det var lite i dyrare laget, men nu vet jag ju att det i alla fall finns nåt.

Min undran är om du vill ha shortchaps för att det är snyggt eller för att det ger mer stöd?

Om svaret är mer stöd:
Jag har ett par billiga (de enda jag provat som passar mig) som är köpta på ge-kås och jag har också problemet att min vader är bredare än "normalt" för sin längd. :D
En kompis har ett par shortchaps i neopren som är väldigt töjbara, men också varma så de lämpar sig bäst för vinter/höst-bruk. Vet ej var de är köpta dock.

Om svaret är snyggt:
Prova snygga ridstrumpor eller jodphurridbyxor :laugh:

Jag har ett par billiga (de enda jag provat som passar mig) som är köpta på ge-kås och jag har också problemet att min vader är bredare än "normalt" för sin längd. :D

De är förresten i mjukt skinn/läder och tror att börjes även har sådana.

Senast ändrad:

Svaret är nog lite av båda faktiskt. ;) Eftersom jag ju inte provat rida med chaps tidigare skulle det vara spännande att se hur pass mycket mer stöd man får. Kan tänka mig att det har sina fördelar. Och sen gör det ju inget att det ser snyggt ut heller. Så egentligen är det väl stödet jag vill åt allra mest.

Tack för tipset! Det var lite i dyrare laget, men nu vet jag ju att det i alla fall finns nåt.

Men dom är väl inte så dyra. Jag har ett par därifrån med bling på och dom kostade bara några hundralappar. Jag beställde mina från England.

Men dom är väl inte så dyra. Jag har ett par därifrån med bling på och dom kostade bara några hundralappar. Jag beställde mina från England.

Dom jag hittade kostade ca 800 med frakt, men nu när jag tittade noggrannare hittade jag ett par billigare jag gillade också. Bara jag som tittade slarvigt. x)

på Hööks är ingen idé att leta, dom största är ca 42 i vaden och det är vad dom kallar extra-vid :confused:

Hööks har ju en modell som finns i extra vid, dom gillar jag! Har rätt så tjocka vader och dom funkar på mig, och dom ska ju gärna vara rätt slimmade från början.

Dyons är svindyra men min mor tycker de är värda varendra krona! Ifall du blir desperat eller vinner på lotto :D

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver nya stövlar alternativt skor + shortchaps (som ser ut som stövlar, inte såna med veckad resår eller dylikt). Problemet är...
Svar
6
· Visningar
1 822
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 117
Senast: Zoya
·
Utrustning Jag har tänkt önska mig ett par helt nya ridstövlar i julklapp av pappa. Vi skulle egentligen till Sthlm HS där hela resan (med inträde...
Svar
6
· Visningar
2 387
Senast: Wingates
·
E
Utrustning Jag har nu insett att mina stackars gamla chaps är alldeles för trasiga för att fortsätta rida ut i. Helst skulle jag vilja ha ett par...
2
Svar
21
· Visningar
5 335
Senast: Eva A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar