Channon 1082

cikoria

Trådstartare
Jag har en treåring efter hingsten, men sedan i höstas hittar jag ingenting om honom, vet någon vad som händer och om han kommer att gå i avel igen?
 
Sv: Channon 1082

:)Skulle vara kul att höra om vad det blev av era avkommor efter hingsten .
Jag har en född -09, han är ädlare än sin mor , har varit väldigt snäll att rida in , kom på en stor anläggning efter att ha bott hemma ända tills det var dax, Han är ca 163-164 cm. Tycker löshoppning är något man måste be honom göra än så länge, Tyvärr fixar jag inte att lägga in foton. Planen är att han ska tillbaks och fortsätta utbildas en omgång ivår (2 månader) sedan kvalitets till hösten
 
Sv: Channon 1082

var det inte han som dog i en hjärtattack i höstas? Tror han såldes utomlands hur som, även om han inte dog så har/hade han ett hjärtfel.
 
Sv: Channon 1082

Vet inte vad han gör nu, men har iaf tävlat dressyr 2012 med Sofia Möller. Senaste starten han gjorde var den 18:e Augusti. Ägarna till Channon la ner sin seminstation 2011, vet dock inte om det är därför han inte verkar i avel längre.
 
Sv: Channon 1082

Du har nog helt rätt, Jag vet att Sofia Möller har haft honom och tävlat med bra resultat, Har en kompis som har dömt ekipaget en hel del, hon gillar Channon och tycker väldigt mycket om tempramentet på min grabb, hon tycker han är en lättare kopia av sin mor med bättre gångarter .
Visade min på fölvisning men han var väldigt svårbedömd tyckte dommarna för han var bara precis en månad. Han fick 9 på traven och på exteriören stod att han hade rak uppstående hals !! Hans mamma skulle jag premiera då och hon var jättehalt när jag tog ut henne från släpet , vi släppte sto o föl och han travade runt lite och hon var 15 år så hon blev stambokförd ändå. Jag undrar än idag vad hon gjort i släpet för hon blev bra snabbt igen.:laugh::laugh:
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 478
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 308
Senast: Anon89
·
Hästvård Vi har en hingst som är 6 år gammal som är extremt elak mot vår valack. Av den anledningen kan dom inte gå tillsammans. Vår tanke är...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: Freazer
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 869
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp