Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vissa av mina höbalar luktar ungefär som champinjon - dock ingen unken lukt eller jordlukt, lukten sitter i ytan av balen. När man drar isär balen och luktar mer inuti höbalen så luktar det bara fräscht hö. Höet är inte dammigt.
Ryyyser...hade hö i höstas som luktade precis så och ja det är mögel.
Att det bara är utanpå tyder på dålig förvaring, att det blivit blött/fuktigt på utsidan av balarna.
Om du tittar noga i bra ljus, kolla om du kan se mögelsporer.
Ska kolla noga med ficklampa. Det märkliga är att igår kväll luktade det inte om den balen. Utan det luktade i förrgår när den blev närslängd från höskullen...
Det var maken som slängde ner höt åt mig och jag frågade vart balen hade legat någonstans, närmast väggen fick jag till svar. Har höt ligger 2 meter från ytterväggarna, men denna vinter har ju varit hur fuktig som helst. Jag har ett rejält höloft av den gamla modellen luftigt och högt i tak. Men vad hjälper det en vinter som denna...
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.