CH Dorset Kandar

S

__Stilett__

CH Dorset Kandarträns från H**ks.
ngn som har det här?

ngn som har koll om storlek full är jättestor?
tvekar på mellan storlek cob eller full ;)
hästen är gränsfall mellan båda storlekar.

Sv: CH Dorset Kandar

Jag brukar köpa cob när det gränsar. Det blir så plottrigt med alla spännen på samma ställen (typ innersta) när full blir lite stort.:smirk:

ja sant...fult när remmarna ser för långa ut!

Ja det med. Enda kruxet är väl om pannremmen blir för kort eller nosgrimman för trång. :crazy:

Nosgrimmorna upplever jag ofta klarar sig, men pannbandet är ett krux håller jag med om... Men det finns i annat fall möjlighet att köpa rundsydda pannband i en del affärer :idea:

jag tog cob, chansar...får väl byta annars. han 2 andra CH träns är cob, men det lustiga är att det ena passar perfekt o det andra av samma modell, är ngt för litet...men det går säkert...

Jag har köpt cob till min gamla häst av samma anledning som du fast mina träns var av ett annat märke. Nosgrimman blev lite för tajt, men jag lämnade in den hos en sadelmakare och de flyttade ut remmarna så den passade perfekt på mitt halvblod. Tror det kostade 50 kr eller något sådant. Och pannband finns ju hur många som helst att köpa nuförtiden. :D

Uppdaterar en gammal tråd!
Blev det storlek cob eller full till halvblod?

jag tog cob till min vbl travare.

full hade nog gått.

det passar...men pannbandet blev alldeles för litet.

ngn kanske kan ge tips om ett pannband som kan passa detta kandar som man kan köpa ngnstans? behöver inte vara ngt speciellt...gärna ngt liknande orginalet men det är inte nödvändigt.

ja...vad irriterande...haha.

men det är faktiskt fint...så värt o köpa!

Går det å ta bort en av remmarna man fäster betten i så man kan använda det som vanligt träns? Var riktigt snyggt ju! Hur är kvalitén?

kommer inte ihåg, har inte det framför mig.
men jag har för mig att man inte kan ha det som vanligt träns...tyvärr. Men jag har för mig att nosgrimman iaf går o ta av o sätta på annat träns *minns svagt nu* lädret är helt ok iaf.

KL

detta kandar är riktigt snyggt faktiskt, priset är oslagbart med tanke på det, bekant har det så jag har sett det up close. tyvärr är full redan slutsålt, ringde idag och skulle ha ett själv. slut via hemsidan oxå. :cry:

Jag är ganska säker på att det går att använda som vanligt träns?

Ser ju ut som att det borde gå när man tittar på bilden på H**ks hemsida iaf, jag tycker då det. Synd att det bara fanns i svart och cob..:angel:

jag ska gå o kolla på det...ligger nog i garaget...
(så ofta rider jag med kandar typ..haha)

ja, det gick visst o ha som träns! kollade nu!

dock så är det lite trångt o få ut remmarna ur pannbandet,,,det är väl det enda. Men det går iaf!

ja det är riktigt snyggt.

Tack för att du kollade! Har redan beställt ett i fall att det skulle funka.;)

Kunde inte låta bli att beställa när det var så billigt! Har dock redan två kandar som hänger och skrotar i sadelkammaren så har mer nytta av det som vanligt träns.:angel:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Ridning Jag har bestämt mig för att köpa ett fullblod på 4 år från galoppen (om hon går igenom vet.bess) . Hon har tävlats fram till augusti det...
Svar
14
· Visningar
2 783
Senast: Blåabär
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 771
Senast: AbCdE
·
Utrustning Jag ska köpa ett par barfotaboots av märket Equine Fusion active till min ponny. Jag kollade på deras storleksguide och hur man mäter...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka