Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått utskrivet, men nu överväger jag att kontakta läkaren igen för att få byta direkt innan jag provat mer :/
Yasmin har jag hört ska vara otroligt mild, någon med erfarenhet ?
*kl*
Här är en till som mådde kass av Cerazette.
Fick en rejäl depression...
Slutade och satte in kopparspiral istället.
Inga hormoner i denna kroppen inte.
Undrar lite ang den. Gör det ont att sätta in den? Hur lång tid tar det? Uteblir mensen helt(det e ju så skönt att slippa den, det enda positiva med cerazette)? Hur ofta byts den? Kan den trilla ut?
Gör det ont att sätta in den? Induviduellt
Hur lång tid tar det? Först känner BM hur livmodern är placerad, sen mäter BM livmodern för att se vilken storlek och efter det sätter BM in spiralen.
Uteblir mensen helt(det e ju så skönt att slippa den, det enda positiva med cerazette)? Nej eftersom det inte innehåller några hormoner har man ägglossning och då även mens.
Hur ofta byts den? De sitter 5-10år står de på nätet
Kan den trilla ut? Ja livmodern kan stöta ut den men det är väldigt ovanligt
Jag äter oxå cerazette och märker(nu när jag tänker efter) att mitt humör verkligen har blivit värre, blir arg för minsta lilla och stressar mera nu. Dessutom har sexlusten minskat Inte alls kul.
Men iaf, nu vart jag lite nyfiken när du skrev kopparspiral och att det inte innehåller några hormoner. Jag har alltid varit emot att nåt ska placeras i min kropp och utan att ens tänka har jag sagt nej när kopparspiral har kommit upp som förslag.
Undrar lite ang den. Gör det ont att sätta in den? Hur lång tid tar det? Uteblir mensen helt(det e ju så skönt att slippa den, det enda positiva med cerazette)? Hur ofta byts den? Kan den trilla ut?
Säkert sånna här frågor man ska ta med sin BM men det känns tryggare när nån annan som har vart med om det berättar
Tacksam för svar.
Cerazette är nog det bästa preventivmedlet som finns chansen att man någonsin skall kunna få till det är lika med minus två.
Jag har ätit cerazette i snart två år.
Jag har gått upp en jävla massa i vikt, jag är alltid trött, har blivit allergisk mot läkemedel, humöret är kasst, jag har fått finnar (aldrig haft innan), jag blöder i snitt två till tre veckor i månaden. Tyvärr får jag inte byta för min barnmorska eftersom jag tydligen har fått högt blodtryck (lustigt för innan jag började äta dom hade jag extermt lågt blodtryck.)
Jävla skittabletter men vad skall man göra alla biverkningar är ju tydligen heeeeelt normala. Tycker det är helt sjukt att man skall behöva ha det så här. Det är inte så att man jublar direkt.
Jag har kopparspiral och vissa menser är kraftigare men andra nästan ingenting. I början var det kanske lite mer, och koncentrerat till en dag med stort flöde. Men hellre en dag rejält än utdraget i många dagar.Efter vad jag har förstått så får man ofta kraftigare mens med kopparspiral medan den kan försvinna med hormonspiral.
Cerazette är nog det bästa preventivmedlet som finns chansen att man någonsin skall kunna få till det är lika med minus två.
Jag har ätit cerazette i snart två år.
Jag har gått upp en jävla massa i vikt, jag är alltid trött, har blivit allergisk mot läkemedel, humöret är kasst, jag har fått finnar (aldrig haft innan), jag blöder i snitt två till tre veckor i månaden. Tyvärr får jag inte byta för min barnmorska eftersom jag tydligen har fått högt blodtryck (lustigt för innan jag började äta dom hade jag extermt lågt blodtryck.)
Jävla skittabletter men vad skall man göra alla biverkningar är ju tydligen heeeeelt normala. Tycker det är helt sjukt att man skall behöva ha det så här. Det är inte så att man jublar direkt.
Här kommer en med helt andra erfarenheter!
Jag har fått utskrivet, men nu överväger jag att kontakta läkaren igen för att få byta direkt innan jag provat mer :/