Cerazette börjar spöka för mig?

Cydonia

Trådstartare
Jag har ätit minipillret Cerazette i snart fyra år, allt har varit underbart och jag har aldrig mens, knappt några enstaka flytningar heller. *hallelujah*

Jag har inte heller känt några utav de vanliga bieffekterna av just Cerazette, fören för 8-9 dagar sedan.
Mina bröst började spänna och ömma som satan, blev även allmänt känslig i huden och hade små mensvärkskänningar..
Eftersom jag inte haft några bieffekter tidigare så var jag nästan säker på att jag blivit gravid. Men g-test gjordes både hemma och hos barnmorska vilket visade negativt.

Sedan dess har jag fortfarande haft ömma bröst, det har dock avtagit lite, men sen nu idag så hade jag mörkröda flytningar!
Det är säkert ingenting att bry sig om, men med tanke på min gravidnoja tidigare så blir jag orolig..
Varför har jag helt plötsligt börjat få dessa (om än små) bieffekter?
Hormonförändringar?
Någon som varit med om samma efter flera år med Cerazette?
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Kroppen kan ibland få lite hormonspunk så det behöver inte vara ngt. Hände mig för ngra år sen men på p-stavar. Gravtestat visade tom positivt, men det var inget.
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Har ätit mini piller i ja 3 år måste de vara nu, fått så där du beskriver ett par gånger under dessa 3 år men de har gått över lika fort. Har inte mens eller nått vilket är skönt då jag hade hemsk värk och de innan jag började med mini piller.
Så tror inte du behöver oroa dig så mycket :) Hormonerna kan ju som sagt bli lite knas ibland! :P
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Har ätit Cerazette i två år och funkat skitbra. För några veckor sedan fick jag dock precis som du ömma bröst och hade även en molande värk, typ mensvärk. Det plus att jag var sjukt trött hela tiden + kissnödig hela tiden gjorde mig skitnojig :nailbiting: Men gravtest visade negativt och sen försvann det efter några dagar. Så det var nog bara lite spökande hormoner...
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Jag har också cerazelle. Jag har sluta mens oktober 2012 till 31 juli 2013.
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Kroppen kan ibland få lite hormonspunk så det behöver inte vara ngt. Hände mig för ngra år sen men på p-stavar. Gravtestat visade tom positivt, men det var inget.

Är du säker på att det ingenting var? Tänker på att de allra flesta graviditetstest ändå har en (över) 99% pålitlighet, så vitt jag förstått. Däremot så slutar många graviditeter i tidiga missfall, som man inte märker av.

Till TS

Kroppens hormoner förändras under åren, så visst kan man reagera på ett gammal "invant" minipiller. Vänta ut det ett tag för att se om det är något tillfälligt, annars kanske det är dags att pröva fram något nytt.
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Svar till alla:
Men gud så skönt, då kanske jag ska sluta noja allt för mycket.
Men kommer nog göra ett till gravtest om någon vecka eller så, för att stilla ångesten lite.. :o

Flytningarna verkar för övrigt ha slutat nu, var yttepyttelite till och från tidigare under dagen. Och brösten känns som vanligt igen!
*puh*
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Är du säker på att det ingenting var? Tänker på att de allra flesta graviditetstest ändå har en (över) 99% pålitlighet, så vitt jag förstått. Däremot så slutar många graviditeter i tidiga missfall, som man inte märker av.

Min tankegång gick precis som din. Eftersom ett test enbart visar utslag vid påkomst av hCG - som inte bildas i annat tillstånd än graviditet (tydligen också vid tumörer enligt Wikipedia).
 
Sv: Cerazette börjar spöka för mig?

Jag åt först Cerazette men sen bytte jag till Neovletta. Tycker det var lättare med Neovletta för att jag själv visste om när mensen skulle komma. Alltså den veckan jag åt mina sockerpiller. Funkar hur bra som helst. Innan var mensen mer oregelbunden.. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ingen diagnos på endometrios, men för några år sedan gick jag på kontroller av cystor och dom misstänkte då att det var...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Senaste veckorna har jag haft haft ett flertal graviditetsymptom. Hade senaste mensen för snart 4 veckor sedan, har alltid lite mens...
Svar
6
· Visningar
4 962
Senast: Sedna
·
Övr. Barn :crazy: Jag äter minipiller sen i höstas och har inte haft mens på hela tiden. Något som min barnmorska sa var normalt. Nu har jag haft...
Svar
11
· Visningar
2 168
Senast: Basilika
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp