Cellestial(Cantus-Windesi)

manhattan_2006

Trådstartare
Någon som vet vad han har fått för poäng på gångarter och exteriör?
Tacksam för svar, hittar inte dessa uppgifter någonstans.

Sv: Cellestial(Cantus-Windesi)

Jag tror han är godkänd på prestation, därför det inte finns några.

Däremot så har jag hans avkommeindex:
108 skritt
111 trav
124 galopp
145 hoppning

Jag har sett ett par riktigt bra avkommor till honom, intressant hingst!!

ok
ja han är godkänd på prestation, så det var därför det inte gick att hitta, nåja var nyfiken eftersom vårt sto fick ett hingstföl e honom för en månad sedan, vore kul att veta det bara:)

Kul, grattis!

Måste visa en rolig bild. Kan du hitta hästen?

ostergarden

:D Det är Crossfire, godkänd 3-årshingst på Sachsan-Anhalt i Tyskland! Han hoppar ngt sjukt...

Vad är det för stam på den hingsten då? :)
Hittade ingen info om den och blev nyfiken...

Synd att ingen tar in semin från Cellestial, är verkligen en av mina favoriter! Är det någon som vet var han står? Jag skulle mycket väl kunnat tänka mig att använda honom i år!

Han står nära Sverige, ett par mil söder om Rostock (på en EU-station).
Jag skickar dig hemsidan via ett PM.

Jag har ju som sagt oxå sett runt om i Europa att han gett mkt bra! Kan jag få länk?:/

kl

Skulle absolut använda Cellestial igen om han finns tillgänglig. Fick en hingstunge efter honom förra året som är hur härlig som helst:love:.

Var han tillgänglig via FAI lr TAI när du använde honom?

Ett tips kan vara att kontakta tidigare importören (Klinga semin) för att få hjälp om du seriöst är intresserad. Det är en superhingst och hade det inte varit så att hingsthållaren bara pratat tyska så hade jag troligtvis tagit in på honom i år. Men min tyska är inte på långa vägar så bra att jag kan klara det utan engelska så det bidde inget.

Vad jag vet så har han mkt bra kvalitét på både färskt och fryst som har använts här i Sverige!

oh va kul att du sett avkommor o gillar honom o har koll på fertiliteten! Jag känner efter förra året att jag ej kommer göra misstaget att välja en hingst där men ej vet fertilitet på...:/

Men vore ju jättekul om du tar in honom! I am In! :)

Finns det ingen i deras absoluta närhet som kan engelska?:idea:

Låter ju kanon! Jag ska höra av mig till klinga och se vad dom har och säga, annars tycker jag du borde ta en snabbkurs i tyska!;)

KL
kul att min gamla tråd blivit uppdaterad och roligt att fler fått upp ögonen för Cellestial.
En väldigt fin hingst som lämnar mycket bra avkommor de vinner hur mycket som helst "där nere".
Vårt sto tog sig på första försöket med TAI.
Vår Cellestial avkomma är 2 år i maj och han är verkligen fin. Han fick 48 poäng på fölmönstringen och kom 2a i championatet. 9 på typ och 9 på galopp, han hade bästa galoppen för dagen. Han har supertemperament och jag tror mycket på honom i framtiden. Jag planerar att eventuellt betäcka ett annat av våra ston med honom lite längre fram.
Nya bilder
p_132726280.jpg

celeb_125519334.jpg

Här var han lite yngre från i höstas
CIMG1701.jpg

CIMG1706.jpg

Ni andra som har Cellestial avkommor, lägg gärna in bilder på era skulle vara roligt att se:)

Är det någon som har en uppställnings bild på Cellestial har letat förut utan framgång. Massa hoppbilder har jag hittat dock.

Var han tillgänglig via FAI lr TAI när du använde honom?

Han fanns på TAI via Klinga och mitt sto tog sig på andra försöket. Hon brukar ta sig på första men vid första försöket var det riktig värmebölja och på stationen var det inget sto som tog sig med utlandsskick vid den tidpunkten.

Vilken snygging:love:, han är hur fin som helst:)
Min är fortfarande nästan helsvart och med vinterpälsen ser han ut som en lurvig björn.
Han är snäll och social, mycket lättlärd. Har luftiga steg och hoppar lätt över saker o ting. Vi har en djup och bred bäck i hagen som han med lätthet hoppar över och han gjorde det redan när han var pytteliten:)

Det finns ju givetvis avvikelser men vad jag har hört så är avkommorna generellt snälla och lättlärda och hoppar väldigt bra så Cellestial verkar nedärva det.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Radannons Hejsan. Första gången jag skriver här. Men vet inte vad jag ska göra. Vi lämnade ut våra hästar på foder för två år sen. Efter ett år...
Svar
1
· Visningar
1 701
Senast: Cina B
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 077
Senast: Sharpless
·
Kropp & Själ Min mamma har fått en operationstid på ett ställe i Göteborg. På en söndag. Hon är lite förvirrad så jag är inte helt säker på all...
Svar
3
· Visningar
470
Senast: Sassy
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Litiabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp