Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ska jag göra! Fast just nu har jag ingen som ska blistras...
kan anrika blistra?
du är ihärdig du
men ball solution är väl mer som speedway eller minns jag fel?
ang efterbehandling. brukar lösa upp skorpor med evitaminsalva eller babyoil.
men de e inte så effektivt att gnugga med då?
Vi blistrar alltid med Cedar Oil. brukar bli små sår ibland, speciellt om man lindar efter blistringen (ingenting att rekomendera) här i vinter så spökade det i framkotorna på ena hästen och vi blistrade upprepade gånger med vilket resulterade pigmentförändringar, han har numera en rund "ring" med vita hår på ena framkotan.
(kan lägga in foto senare, har inget just nu)
En liten fundering bara...Varför blistra öht, massage o vanligt liniment för det är ju oftast ökad blodgenomströmning som hjälper till m läkningen...?!
Om det nu är så himla bra att blistra så tycker jag ni kan fortsätta...Håller dock inte med er det minsta o inte de vet. som jag jobbar med heller...
kan inte vara speciellt många veterinärer det.. du verkar inte veta vad du pratar om.
om man micrar den till fingervärme så ska kristallerna lösas upp och de verkande substanserna blir aktiva igen..
Va bra att du är expert...Själv har jag "bara" drygt 25 års erfarenhet av hästar inkl trav.., arbetar även på djursjukhus!! Men men jag kan ju uppenbarligen inget så fortsätt att utsätta era hästar för blisterskador!!
Stoppar man ner fingret i blisterflaskan för att kolla det?