Cavalotti 664

Pazuzu

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet av ättlingar till halvblodshingsten Cavalotti 664? Prestationer, temperament, vidare stam på mödernet. m.m.? Hemskt gärna också bilder om ni har.

Själv har jag känt två halvsyskon med Cavalotti som morfar. Till sättet var de väldigt olika varandra och kan nog inte se några större gemensamma drag. Den ena hästen var efter arabhingsten Eldorado ox 831, var ganska liten och känslig, och såg ut såhär vid fyra års ålder:
4231573.jpg

4237685.jpg

Hennes bror, e Labrador 588, var däremot stor och aningens bufflig (kanske unghästfasoner dock), såg ut såhär vid tre års ålder:

4235920.jpg

Utförligare stam på deras mor:
http://www.hastkatalogen.se/showhorse.php?id=42190

Senast ändrad:
Sv: Cavalotti 664

På ridskolan hade vi en avkomma till Cavalotti ue. Solid. Han är bror till Elton e. Elektro som bla gått i Scandinavium med Ann-Sofie Oscarsson. Han har gått som ridskolehäst i många år och är nu pensionerad.
Han är en väldigt speciell häst som gett många elever en ofrivllig galopp i snabbare tempo än vad de tänkt sig. :) Samtidigt var han omtyckt för han har ett hjärta av guld. Han har segrar upp till 1.10 med ridskoleryttare och har enligt uppgift gått 1.20 tidigare i livet.
Är inte den vackraste hästen, men som sagt var väldigt personlig.

Bilder finns här.

hej
medhästen är efter asterix cavalotti. tror det är mkt asterix men iaf
rejäl fux m bred bläs, egensinnig, nyfiken, mkt temperament i bemärkelsen ska lägga sej i allt omkring sej :) o rätt tuff. 18 år
en annan cavalotti-cyrano. stor fux. temperament o egensinnig, mkt tunn svans nystade fram. borttagen långvarig hälta.
kladruby

Vet ett jätte trevligt sto e.Furidant- Cavalotti. Vacker fux, 166 cm, trevliga rörelser och god ridbarhet. Ej helt korrekt i sina framben och biljaderade väldigt mkt i trav vill jag minnas.
Såg henne mkt som unghäst och då var det verkligen en super trevlig häst, men nu har jag inte sett henne på bra länge.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hjälp!

Hästrelaterat

Tillbaka