cavalettiträning

M

Min

Halloj!
Jag undrar villka "standardavstånden" mellan cavalettibommar är vid ridning och longering i trav/skritt? Villken höjd bör de ligga på? och är det någon som har ett bra hemmafixaralternativ till de svindyra "cavalettistöd" som finns att köpa i butiker?
Tacksam för hjälp och svar.

Sv: cavalettiträning

Avstånd för bommar på marken 120cm i trav.
Har själv byggt små hinderstöd. Höjd 80cm. Som jag använder som cavalettistöd. Så att man ska kunna använda dem vid longering och tömkörning. Köpte tryckimp. stolp och plank och stolpfot, som jag byggde ihop till stöd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 374
Senast: mamman
·
Ridning Jag har nyligen köpt en 5 årig varmblodstravare. Han är rätt outbildad i ridningen då hann nyss avslutade sin karriär som travare. Han...
Svar
9
· Visningar
1 111
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 463
Senast: Fiorano
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 501
Senast: McFlurry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar