Cavaletti träningen blev total katastrof!

S

Sacramento_Song

Idag red jag till ridskolan för att rida i padocken och träna lite cavaletti,hade lagt ut en ynka bom och min häst vägrade gå över han stegrade sig och snurra runt som en total idiot.Han försökte dra iväg med mig och vile inte ta det lugnt för en sekund.Vet inte vad jag ska ta mig till snart han blir helgalen så fort han ser en bom. :cry:

Sv: Cavaletti träningen blev total katastrof!

köp några bommar själv (eller fråga om du kan få köpa några gamla, ej trasiga, från nån klubb i närheten) och lägg i din hästs hage.. så attd et blir en grej han ser dagligen och tillslut ser som en naturlig pryl.. allteftersom tiden gå kan du lägga bommarna på hästarnas stigar i hagen och i gringöppningen t.ex

Lycka Till!

svar till nanni!
Jo jag hoppade av och ledde honom över bommen och då gick det bra.

Svar till BeastieBabe!
Jo jag får väl köpa några bommar hoppas verkligen att det hjälper. :bump:

Redan sagt och gjort tydligen :)
gå över på alla håll och kanter....tills sist så bryr han sig inte..

sitt upp sen ...låt någon leda dig och hästen över..(om det behövs)...prova själv sen..

Lycka till med fortsatt bomträning....

Tack så mycket för alla tips! :bow:

Har du löshoppat han någon gång? Då får han ju ta sig över bommarna själv och kommer på att det kan vara riktigt kul :D

Lycka till

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 386
Senast: Ullmerkott
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 553
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 428
Senast: Snurrfian
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka