Modest

Trådstartare
Hej!

Någon som provat CatMalt? Vår äldre katt är förstoppad ibland och vi har fått preparatet rekommenderat i en veterinärshop. I en annan veterinärshop avrådde de istället från preparatet pga njursvikt, lite förvirrande. Kan inte hitta någon anledning (eller upprepning av informationen) när jag läser om preparatet dock. Inte hunnit rådfråga veterinär ännu.

Finns det några här med erfarenhet av CatMalt? :)

Jag har bara goda erfarenheter. Det hjälpte min katt mycket en period :)
Men hon hade inga problem med njurarna, så det kan jag inte råda om. Det var ingen som varnade mig om något sådant i alla fall.

Vi har givit de till gammal katten ibland, numera får hon en skvätt laktulos om hon är förstoppad och vi märker av de.

Här hemma har jag ständig koll på att kisses magen funkar. Det är speciellt nu under den kyligare och mörkare delen av året när det inte kan vara öppet ut till kattens uteplats. Har alltid tre vattenskålar fyllda samt en fontän som står och porlar. Kisse börjar morgonen med en påse kattsoppa, torrfoder läggs upp först när jag går till jobbet, och sen någon cm maltpasta morgon och kväll. Sen har jag lärt mig att lactulos går att ta till om det går för lång tid mellan ”korvarna” i lådan... så har lärt mig förebygga men det är i alla fall en viss stress att hantera dagligen.

Hej!

Någon som provat CatMalt? Vår äldre katt är förstoppad ibland och vi har fått preparatet rekommenderat i en veterinärshop. I en annan veterinärshop avrådde de istället från preparatet pga njursvikt, lite förvirrande. Kan inte hitta någon anledning (eller upprepning av informationen) när jag läser om preparatet dock. Inte hunnit rådfråga veterinär ännu.

Finns det några här med erfarenhet av CatMalt? :)

Eftersom katten har njursvikt hade jag inte vågat experimentera på egen hand. När min gammelkatt var hård i magen gav jag lite messmör men jag vet inte hur det funkar med njursvikten.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 584
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: Glimra
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 417
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 327
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama