Catharina Hansson: ”Vi är Hästsekten”

Tycker nog tidningen ridsport ska tänka om. Själv utbildad journalist och har haft en tidning, men nej, man behöver inte låta alla åsikter komma till tals för att vara objektiv. Att låta någon skriva att det är offrens fel att de blir utsatta för sexuella, olagliga handlingar är en sådan grej.

Sedan behöver hon inte dra in mig i någon jävla hästsekt. Den vill jag inte att någon inom ridsporten tillskriver mig trots att jag tycker om hästar, jag tillhör ingen sekt och är helt allergisk mot uttrycket. Så jävla illa skrivet. Tur att vi inte ger pengar åt tidningen säger jag.

helt otroligt vilken längd man vill gå för att försvara lite victimblaming. Ridsport sätter verkligen hög standard. BARN kan inte samtycka och det är inte kvinnor som har utsatts oftast UTAN BARN:bag:. Tror båda Catharina Hansson och Lisa Lidbeck har kollat för mycket på Lolita filmen. :banghead:

Första krönikan kändes oerhört pinsam och denna likaså.

Så nöjd med mitt beslut att aldrig mer ha nåt med Tidningen Ridsport att göra. Tyvärr måste jag stödja Ridsportförbundet nu, då jag börjat rida på ridskola. Men kunde jag skulle jag skippa medlemsavgiften till förbundet och ge alla pengar till ridskolan.

Jag är inte intresserad av att bli nån jäkla sektmedlem tack så mycket. Efter all skit som kommit upp senaste åren orkar jag inte ens se på ridsport på tv längre heller. Vill inte stödja nån öht som ens indirekt hjälper äckliga svin.

Den ena krönikan värre än den andra. Jag får ont i magen av allt som hänt/händer inom Ridsportförbundet och nu Tidningen Ridsport. Jag är definitivt inte medlem av någon sekt. Jag känner som någon annan skrev, jag orkar inte se på ridsport på TV längre. Vad sjutton är det de vill uppnå med dessa krönikor?

Den ena krönikan värre än den andra. Jag får ont i magen av allt som hänt/händer inom Ridsportförbundet och nu Tidningen Ridsport. Jag är definitivt inte medlem av någon sekt. Jag känner som någon annan skrev, jag orkar inte se på ridsport på TV längre. Vad sjutton är det de vill uppnå med dessa krönikor?
Nä här tittar vi inte heller på ridsport. Jag har jättesvårt att glädjas med framgångarna efter allt det här.

Tidningen ridsport har ju alltid gått förbundets ärenden men sedan flera år har de ju inget med förbundet att göra så jag fattar inte vad de tror sig vinna på att fortsätta göra det och att inte vara obundna liksom?

Men vad är det här för dravel? Hade diskussionen varit om bomlöst mot bomsadel, ja då hade det hela haft en poäng. Att däremot skriva något som lägger skulden på unga offer är inte okej. Det är inte olika sidor. Det är inte något att tycka olika om. Det är bara så FEL!

Enda sedan LL Skrev i krönikan och hur många har uttryckt sig har jag tänkt på ordspråket
"Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel."
Ja verkligen. Jag kan också tycka att det är jättemärkligt att vår största facktidning rider vidare på att vi som skulle ha hästintresse är någon jädra sekt, uttrycket myntades ju liksom av bittra män (och för all del kvinnor som fallit för patriarkatet) som inte kunde ta att ridsportens stjärnor fick diverse priser, och detta anser alltså tidningen ridsport vara helt ok? Jag vill inte att någon tillskriver mig som sektmedlem tack.

I övrigt är ju krönikan så oerhört, oerhört dåligt skriven att jag börjar fundera vad som krävs för att bli chefredaktör för en etablerad tidning? Att kunna skriva borde ju rimligen vara en av preferenserna. Jag kan komma på tio olika ingångar som hade gett en bättre diskussion till vilka man tar in som gästkrönikörer än denna text...

Jag ser den mer som skriven med glimten i ögat, just att vi hästmänniskor kallats för sekt och hon radar upp allt som kännetecknar en sekt och som inte stämmer alls in på oss?

Jag ser den mer som skriven med glimten i ögat, just att vi hästmänniskor kallats för sekt och hon radar upp allt som kännetecknar en sekt och som inte stämmer alls in på oss?
Möjligheten finns ju men om så är fallet valde hon nog fel ämne att skriva med glimten i ögat om. Vissa saker är lite svåra att skämta om och ännu svårare är det att få skämt att bli tydliga i text om man inte överdriver kraftigt så det blir ren parodi.

Men tidningen ridsport är en tidning för ALLA förstår ni.

Inte för mig längre iallafall.. Jag är inte ett dugg för att låta kvinnor som försvarar pedofiler och andra förövare komma till tals. Varför liksom? Inte så att LL är sakkunnig inom området, ungefär som jag skulle skriva en krönika om veterinära ingrepp.

Jag förstår fortfarande inte syftet med att låta en veterinär skriva en krönika om sina egenupplevda flörterfarenheter som ung tjej och förvandla det till en sorts sanning som går emot all forskning på området. Vad var nyttan med detta?

Var finns allmänintresset i detta? Det enda som kom fram och som kan vara av någon slags nytta är vilka människor som kan vara bra att undvika i framtiden som luftade sin unkna åsikter i kommentarsfälten om hur synd det är om dom stackars männen som får godsaker upptryckta i ansiktet av elaka, hemska kvinnor som inte tillåter att bli tafsade på i tid och otid 🤦‍♀️

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Är ridsporten för komplex för att någonsin kunna vara en idrott? Den frågan ställer sig Ridsports chefsredaktör Catharina Hansson, och...
Svar
2
· Visningar
449
Senast: Linda_A
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När du står där på djursjukhuset med en allvarligt sjuk häst – klarar du då att läsa igenom det finstilta i ett avtal och ta kloka...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: tara
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är det risken att bli utsatt för elaka kommentarer, som gör att tävlandet minskar i Sverige? Ridsports chefredaktör Catharina Hansson...
2
Svar
28
· Visningar
2 279
Senast: ufot
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Varför är det idel akademier som bjuds in i den offentliga debatten om ridsporten och inte aktiva inom ridsporten? Det frågar sig...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka