Cathageno 1064

X

xxstasia

Någon som har häst/hästar efter denna hingsten? Satt och kollade på flyinges filmer på deras hingstar, tycker denna hingsten är så fin.. Det skulle vara kul om någon har en häst efter honom, som vill berätta lite om sin häst. Evt. lägga upp bilder på den? :)

Sv: Cathageno 1064

Har en nybliven, nykastrerad 3-åring e: Cathageno - Caracas - Immer på stuteriet, ingen vidare imponerande häst... :angel:
Trevligt psyke, men inga vidare gångarter. Bra hoppteknik när han väl "släpper" ryggen, inte hoppad uppsutten.
Har börjat sitta på honom utan större bekymmer.

Bild från oktober -07 då han fortfarande var hingst:

Ja, om han är fräch... Kastrerades i december och har haft otaliga komplikationer. Fick dessutom en penicillinchock och har lite "men" av den också... Så vi får väl se.

En kompis utbildar en 04:a efter cathageno-stanford, ett jättetrevligt sto! Rör sig bra, hoppar smidigt som en katt och är väldigt positivt inställd till arbete och människor + stabil i psyket. Har lite löshoppningsbilder från idag på kameran, kan kanske lägga in senare. :)

ha ja jag såg det på deras hemsida efter att jag skrivit här. Har nog med att man är lite lat och man vet att man alltid får svar här i stället för att kolla själv :)

Hej!
Är är vår 3½ månaders bäbis efter herrn. 50 % fullblod.
(än så länge) har han bra psyke, och är inte mammig. Väldigt självständig herre som tycker om att visa upp sig med ärevarv i hagen.
Väldigt fina gångarter.
23839769.jpg

23839808.jpg

Cathageno åkte till Shockemöhle för försäljning för ca 1 år sedan, är fortfarande kvar där på försäljning.

Har en kompis som har en 05a efter Cathageno.
Rör sig hur lätt som helst, hoppar som en katt, jag är helt kär i den :love:
Fick hoppdiplom på 3års och kommer gå nere i Flyinge iår :)
Bilder

Antar att det är Ekonomin som styr, dvs hingstar som inte får tillräckligt många ston säljs och nya köps in.

Hej, fick en avkomma efter Cathageno 2006 som jag sålt men som är kvar i min närhet. Rörde sig kanon som fölunge men har vuxit massor och är nu ca 170 cm. Har nu vuxit i sin kropp och börjat röra sig trevligt igen. MYCKET trevlig häst att ha att göra med. Har inte varit kanon i löshoppningen men han har varit halvstapplig och inte rört sig frimodigt förrän precis nu efter sommarbetet så det beror nog på det. Är ju väldigt stor också och har varit det länge. Ser snygg ut nu när han fått överlinje. Kastrerades igår, hoppas att vi slipper komplikationer!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 022
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 437
Senast: ako
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka