M

Minime

Två kastrerade hankatter som slåss som vildar. Förr var det min ("Pitbull-") Charlie som var chef. Vi tyckte ju att det borde varit mammas Isak som skulle vara det eftersom han var okastrerad och borde ha lite mer hormoner och kampvilja, men Charlie har visat förut att han är en våldsam slagskämpe. Isak har alltid varit sådär slö och accepterande som man tänker sig en kastrerad katt, när Charlie flyttade in så fogade Isak sig på en gång och har stått ut med diverse påhopp och "sexuella övningar" ( :crazy: ). Men Isak, som blir två nu i sommar, började sticka hemifrån periodvis i höstas, vilket han inte gjort innan så vi tog honom raka vägen till veterinären för kasteringen... Och nu slåss de som aldrig förr! Isak verkar ha fått nog för nu åker Charlie på däng var och varannan dag!
Har studerat dom och det är Isak som drar igång bråken, och Charlie får ta till reträtten. Tror inte det handlar om liv eller död, men dom skriker och hårtussar flyger. Det är mer än bara en brottningsmatch i all vänskap...

Men borde inte två kastrerade katter samsas bättre än vad dessa två gör!? Det var vad jag trodde iaf... :confused:

Sv: Catfight

Alla katter drar inte jämt, ibland är det bara att gilla läget sära på katterna.

Men det har ju gått bra i över ett år innan, när Isak hade juvelerna kvar och bara gillade läget... Vad hände med honom under kastreringen som plötsligt fick tigern inom honom att vakna!?

Men det har ju gått bra i över ett år innan, när Isak hade juvelerna kvar och bara gillade läget... Vad hände med honom under kastreringen som plötsligt fick tigern inom honom att vakna!?

Det blev väl rubbningar i rangen, kastrering brukar orsaka sådant.

Inget är nånsin så enkelt som man tror det är, eller?
Ja ja, har ju bara gått ett par veckor än och det är ju inte så allvarligt att blodvite uppstår, kanske ordnar dom upp det. Nu när det börjar våras ute så är dom ju ute mer oxå, går ut var sitt håll utanför ytterdörren och tittar inte åt varandra... knasiga djur.

Liknande trådar

Övr. Katt Vår lilla kisse fick somna in häromdagen efter ett långt och tidvis hårt liv. Vet inte om vi skall ha någon ny katt, men om så får det...
Svar
18
· Visningar
2 948
Senast: mamman
·
Övr. Katt Jag vet inte om detta är rätt forumavdelning, men vill helst inte lägga in det på "Katt" eftersom jag tycker det är mer allmänt...
2
Svar
32
· Visningar
8 551
Senast: Myelin
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 722
Senast: Ekblomma
·
H
Övr. Katt Har en ca 1,5 årig, kastrerad hankatt som jag omhändertog förra hösten. Då jag bor så att han tvingas vara innekatt börjar jag nu märka...
Svar
6
· Visningar
2 031
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.