M
Minime
Två kastrerade hankatter som slåss som vildar. Förr var det min ("Pitbull-") Charlie som var chef. Vi tyckte ju att det borde varit mammas Isak som skulle vara det eftersom han var okastrerad och borde ha lite mer hormoner och kampvilja, men Charlie har visat förut att han är en våldsam slagskämpe. Isak har alltid varit sådär slö och accepterande som man tänker sig en kastrerad katt, när Charlie flyttade in så fogade Isak sig på en gång och har stått ut med diverse påhopp och "sexuella övningar" ( ). Men Isak, som blir två nu i sommar, började sticka hemifrån periodvis i höstas, vilket han inte gjort innan så vi tog honom raka vägen till veterinären för kasteringen... Och nu slåss de som aldrig förr! Isak verkar ha fått nog för nu åker Charlie på däng var och varannan dag!
Har studerat dom och det är Isak som drar igång bråken, och Charlie får ta till reträtten. Tror inte det handlar om liv eller död, men dom skriker och hårtussar flyger. Det är mer än bara en brottningsmatch i all vänskap...
Men borde inte två kastrerade katter samsas bättre än vad dessa två gör!? Det var vad jag trodde iaf...
Har studerat dom och det är Isak som drar igång bråken, och Charlie får ta till reträtten. Tror inte det handlar om liv eller död, men dom skriker och hårtussar flyger. Det är mer än bara en brottningsmatch i all vänskap...
Men borde inte två kastrerade katter samsas bättre än vad dessa två gör!? Det var vad jag trodde iaf...