Catagos senskydd?

Tigertofflan

Trådstartare
Hur är de? Tyckte det var billigt med drygt 500 kronor för fyra skydd. Är det värt det eller ska jag satsa på några andra?
eldbenskydd.JPG

Sv: Catagos senskydd?

De jag känner som har dem tycker att de är bra.
Jag tror jag ska köpa såna och ha hemma när jag tränar :)

En kompis har sådana och tycker att dom är super.. Hade själv tänkt att köpa likadana men blev tvungen att ta bort hästen.. :cry:

Catago skydden är väl en kopia på John Whitaker skydden, dom är betydligt dyrare, men jag har jämfört dom och dom känns precis samma i material osv. :)

Tycker det är jättebra pris på dom och tror dom kommer funka bra för dig om du köper dom, om du inte är märkesn*rd.. :devil:

jag har såna (de heter numera Hampa Pro men är samma skydd) och är supernöjd med dem!
väldigt prisvärda :)

Jag var faktiskt och köpte såna igår, sitter kalasbra på pållen.
Bakbens skydden sitter otroligt stadigt.

Är supernöjd med dom! Betalade 480 för mina.

Jag tycker dom är kanon! Snygga, lätta att sätta på, bra bakskydd (svårt att få tag på såna så billigt), lätta att tvätta (30 grader i maskinen!) :love:

Jag är själv jätte sugen på dessa skydden! Men numera heter de ju Hampa Pro som någon skrev lite längre upp i tråden. Själv har jag vanliga Hampaskydden, och de är superbra. Så jag är jätte sugen på dessa.

Nån som vet var man kan få tag i dessa? Och om man bara vill ha fram- eller bakskydd?

De säljs tillsammans, så att bara få tag på ett par är nog svårt. Å andra sidan är de ju så billiga att man kan köpa både fram- och bakskydd utan att bli ruinerad, så ja..
Jag har sett dem lite varstanns, www.henrikssonsridsport.se är iallafall ett ställe de finns på.

När jag får hem min kuse (om jag får hem honom öht :crazy:) lutar det åt att han får Catagoskydd, dels för att de är billiga och dels för att de verkar ytterst bra.

Har sådana och tycker att de är jättebra! Bra skydd för lite pengar! De har ju samma idé som flexisoft skydden från Eskadron med den mjuka kanten.

Tycker jag har sett dem mängder av hästbutiker. Bara att åka till den närmaste och kolla alt. ringa. Jag köpte mina för 480 och priset ligger väl runt där men på Strömsholms sadelmakeri kostade de 580 :smirk: Dyrt as usual.

har sånna till "mitt" travarsto.. jättebra! sitter som en smäck och lätta att tvätta

L
De är inte så höga (upplever jag det som)
Trodde jag skulle behöva M men de fanns inte i butik så jag köpte L för att de om de passar, funkar kanon men hon har rätt (inte jätte) kraftiga leder

Men blä vad jobbigt... Jag måste ju beställa och frakta och mög.. Hm. Är dom små eller stora i storlekarna? Förutom att de inte är så höga dårå.. Nu har han senskydd från börjes, men jag tycker att de är ganska höga. De slutar precis under knät, sas, så det kanske inte gör så mycket att de inte är så höga...
Vill du göra mig big favour? Mäta nästa gång du är i stallet? :angel:

Senast ändrad:

Dom ser ju jättefina ut! :) Blev också sugen på dom nu.

Hur är det egentligen att beställa från Henrikssons ridsport? Jag har hört att många har haft trassel och att det tagit väldigt lång tid innan man fått grejerna och så...?

SanchoPancho hade ju sett dom i flera butiker, hur är det med er andra? Har ni sett dom på andra ställen än Henrikssons?

Hänger på Tigertofflan: Vore supersnällt om ni som har dessa skydd vill mäta dom! :bow: Är intresserad av storlek M/Cob och L/Full.

Liknande trådar

Utrustning Undrar över skillnaderna mellan "originalet" Equiband och de billigare varianterna som Catago. Verkar fylla samma funktion men det...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
518
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 134
Senast: Capybara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 727
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka